Různé

Biatlonový kamion opět na silnici

Biatlonový kamion opět na silnici. Biatlonový kamion s tahačem společnosti DB Schenker i letos vyrazil na dlouhou cestu po Evropě s Českým biatlonem.

V listopadu zamířil do norského Trysilu, kde se naši reprezentanti připravovali na zahájení Světového poháru. Kamion sportovce doprovází na každém kroku a návěs jim slouží jako zázemí i servisní centrum. 

Biatlonový kamion opět na silnici

Až do půlky března pojede biatlonový kamion v národních barvách ve stopě Světového poháru a bude doprovázet české biatlonisty. Již tradičně za volat usedli Martin Žák a Veronika Vébrová, kteří za necelé čtyři měsíce urazí přibližně 10 000 km. Celý návěs byl pro biatlonový tým navržen na míru, v posledních třech letech prošel několika úpravami, aby skladování, manipulace nebo mazání lyží bylo rychlé a pohodlné.

„Logistika a sport mají spoustu společného. Rychlost, přesnost i preciznost jsou kvality nejen našich biatlonistů, ale také našich řidičů, kteří je doprovází na celém tour. Těší nás, že tím, co děláme můžeme přispět úspěchům českého týmu,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker, který již tradičně fandí českým sportovcům na tratích i řidičskému doprovodu na cestách.

Kamion veze tuny materiálu leckdy i těžko přístupnými, horskými cestami. Souprava je vybavena nemrznoucí směsí do nafty i ostřikovačů, sněhovými řetězy a teplou výbavou pro řidiče. „Při každém přesunu se musíme sladit také s příjezdem českého týmu, aby měli všechno vybavení k dispozici pro trénink. Nejnáročnější částí je vždy přesun ze severu na jih, kdy je potřeba si vhodně naplánovat trasu. Největší relax je pro mě samotná jízda, každý rok se těším až dorazím na první destinaci a společně projedeme téměř celou Evropu,“ dodává Martin Žák, který v biatlonovém kamionu DB Schenker český tým již po několikáté doprovází. Logistická společnost navíc biatlonistům nabízí i služby celního řízení a další související administrativní pomoc. 

Program Světového poháru 2022/2023

Závody Světového poháru začali ve finském Kontiolahti, dále závodnící pokračují do Hochfilzenu, francouzského Annecy, Poklujka ve Slovinsku. Začátkem ledna se bude závodit v Německu, a to v Ruhpoldingu, pak italská Anterselva a znovu do Německa. Koncem února se naši sportovci vrátí do Česka, do Nového Města odkud pojedou do švédského Östersundu a sérii zakončí v Norsku.

Zdroj
Tisková zpráva

Přečtěte si také

Back to top button