Zprávy
Severočeské kamiony ovládly rallye Maroko Desert Challenge
Saidia – Ještě lepší než loni! Severočeské kamiony z dílny MKR Technology ovládly rallye Maroko Desert Challenge.
Holandsko česká-posádka s pilotem Martinem van den Brinkem a severočeským palubním mechanikem Danielem Kozlovským nejen, že obhájila loňské vítězství, ale celkové stříbro ke zlatu přidala ještě sestava s pilotem Gertem Huzinkem.
Letošní ročník marocké rallye by se dal shrnout větou – nejprve kamiony MKR Technology a pak až zbytek světa. Martin van den Brink totiž své vítězné tažení podtrhl prvenstvím na závěr. Sedmou etapu, která už tak byla nejkratší, se pořadatelé kvůli přívalovým dešťům rozhodli zkrátit. Severočeský renault měl za hodinu a čtvrt po závodě a posádka měla důvod k radosti. Rozestupy byly minimální, a tak kvůli zásahu shůry se na pódiu objevila i jiná jména. Druhá příčka patřila v závěrečném dějství Belgičanu Bouwensovi, třetí Holanďanu Voermanovi. Van den Brinkův parťák kvůli smůle a ucházející pravé přední pneumatice, kvůli které musel stavět, paradoxně zaznamenal svůj nejhorší výsledek – klasifikován byl až jako třináctý.
Poslední etapa ale neměla vliv na celkový výsledek. Van den Brink z týmu Mammoet Rally Sport bere znovu celkové zlato a Gert Huzink z Riwald Dakar k němu přidává stříbro. Na konečném se pódiu ke dvojici pilotů kamionů Renault Trucks, kterým závodní podobu dal severočeský tým MKR Technology, přidává Portugalka Elisabete Jasinto. „Technika šlapala jako hodinky. V terénu sice občas něco pozlobí, ale tentokrát se nás drželo štěstí a jakékoli velké problémy se nám vyhnuly. Kéž by takový průběh jednou měl i Dakar,“ vzhlíží k prestižní soutěži Daniel Kozlovský, palubní mechanik vítězného kamionu. „Tenhle závod byl skvěle připravený a trasy dobře zvolené. Nádherné prostředí jsme si dokonce i zvládli užít, no a celkové zlato samozřejmě celkový dojem silně umocňuje,“ usmál se Kozlovský.
Letošní ročník Maroko Desert Challenge nahradil loňský závod Libia Rally. Pořadatelé zanechali koncept od pobřeží k pobřeží, kdy se posádky dostaly od Atlantiku ke Středozemnímu moři, ale dali mu novou formu v podobě nulových přejezdů. Všechny etapy vždy začínaly a končily v bivaku.
Výsledky – 7. etapa: Tendrara – Oujda (208 km):
1. van den Brink (Renault Trucks) 1:14:28
2. Bouwens (Iveco) +2:16
3. Voerman (MAN) +3:43
4. Jacinto (MAN) +5:25
5. van Werven (Ginaf) +7:33
13. Huzink (Renault Trucks) +19:02
Celkově:
1. van den Brink (Renault Trucks) 32:19:45
2. Huzink (Renault Trucks) +1:51:38
3. Jacinto (MAN) +2:23:20
4. Bouwens (Iveco) +6:15:28
5. Verheyden (DAF) +6:51:32