Silniční doprava

Antwelltyre management

Antwelltyre management. Jedním z pilířů služeb kralupské firmy Antwell, dříve JP Spedition, je i komplexní péče o pneumatiky. Dopravním firmám s většími fleety nabízí unikátní systém založený na pravidelném monitorování, který jde ale svými schopnostmi a výstupy daleko za rámec toho, co je na trhu běžné. 

Pneumatiky sice tvoří v celkových nákladech na vlastnictví nákladního vozidla (TCO) 2 až 3 %, nicméně výrazně ovlivňují další náklady, jako je spotřeba paliva. Podhuštění pneumatiky o 1 bar ji zvýší až o litr, o 1,5 baru nižší tlak zase zkracuje kilometrový proběh až o 10 %. Nemluvě o tom, že podhuštěná pneumatika ovlivňuje bezpečnost a snižuje odolnost kostry a následnou možnost protektorování. Samostatnou kapitolou jsou pak defekty na cestách, které zásadně zvyšují náklady na pneumatiky i prostoje techniky. „Ačkoliv to každý ví, přesto jen málo firem zajišťuje pravidelnou kontrolu stavu pneumatik, a to především ty s velkými fleety,“ upozorňuje Petr Michalička ze společnosti Antwell, který za tuto službu zodpovídá. 

Přečtěte si také
Kontrola pneu může probíhat přímo u zákazníka

Základem je pravidelná kontrola

„Zkušenosti s péčí o pneumatiky sbíráme přes dvacet let na naší dopravě a za tu dobu jsme získali obrovské know-how, které nyní chceme předávat dál,“ říká Jan Pavlíček, majitel společnosti. Základem je dokonalá znalost stavu každé pneumatiky ve flotile. Ta je založena na pravidelné kontrole, která probíhá buď v areálu společnosti v Kralupech nad Vltavou, nebo přímo v sídle firem, kam přijede mobilní servis. A to i v odpoledních hodinách nebo o víkendu. Tato kontrola se obvykle provádí jednou za dva měsíce (může ale být i jednou za měsíc). Během kontroly technik měří tlak pneumatik (včetně případného dohuštění na požadovaný tlak), speciální sondou zjistí minimálně na třech místech hloubku dezénu běhounu a pohledem provede i celkovou optickou kontrolu stavu pneumatiky. Všechna naměřená data se automaticky přenášejí do počítačového systému pro správu pneumatik, který na základě složitých algoritmů a dřívějších měření dokáže vyhodnotit stav pneumatiky a doporučí, co udělat pro její maximální životnost. 

Poradí a doporučí

Systém umí například porovnat opotřebení běhounu s ostatními pozicemi a nápravami a doporučí vhodnou permutaci, tedy prohození pneumatiky na jinou nápravu. „Tím se zajistí rovnoměrné sjíždění obou stran pneumatiky,“ vysvětluje Petr Michalička. Sleduje se samozřejmě i kilometrový proběh. Po každé kontrole dojde k vystavení a odeslání protokolu. Velkou předností systému společnosti Antwell je také schopnost predikovat dobu, kdy bude třeba konkrétní pneumatiku vyměnit. „Tuto schopnost ocení především fleet manažeři, kterým to výrazně usnadňuje práci s plánováním nákupu. Navíc dostanou přehledná a exaktní data, kterými mohou investici obhájit před svým vedením,“ poukazuje Petr Michalička, který s tím má coby ředitel dopravy v řadě velkých dopravních firem velké zkušenosti. 

Služby pneuservisu Antwell nabízí i běžným zákazníkům

Doporučí i vhodnou značku

Důležitou součástí pneu managementu je také poradenství v oblasti nákupu vhodných pneumatik. „Za více než dvacet let provozování vlastní dopravy a nově i půjčovny tahačů a návěsů jsme vyzkoušeli obrovské množství různých typů a značek pneumatik, takže dokážeme zákazníkovi poradit, i jaký typ a model se hodí pro jeho provoz. Navíc nejsme svázáni s žádnou konkrétní značkou, čímž si zachováváme nestrannost,“ doplňuje další benefit služby Antwelltyre Management Jan Pavlíček. 

Antwelltyre management: Nejen pro kamiony

Své know-how ale Antwell nabízí nejen nákladním fleetům, nýbrž i firmám provozujícím dodávky. Jedním z klientů je například i kralupská firma Bidwest. Pneuservis „s tak trochu jinými službami a přístupem“ Antwell nabízí i běžným zákazníkům (segment B2C), pro něž firma buduje síť tzv. Autocenter.

Antwell plánuje vybudovat vlastní síť pneuservisů

Ta se mimo jiné zaměří i na běžný servis normálních, elektrických i hybridních automobilů, včetně geometrie, či na kalibraci kamerových systémů asistenčních systémů v případě výměny čelního skla. „Na poli osobních aut dochází k technologické změně a my se snažíme být na špičce současného moderního servisování,“ říká Petr Michalička k vizi Autocenter Antwell. Součástí těchto center budou také servisy nákladních aut a návěsů, které budou zajišťovat i pneu management. „S tím, jak získáváme zákazníky po celé republice, jim chceme být co nejblíž,“ vysvětluje budování sítě Jan Pavlíček, majitel Antwell Group.

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button