Silniční doprava

BESIP představil strategii pro období 2012–2013

Ministr dopravy Pavel Dobeš na dnešní tiskové konferenci představil nové vedení samostatného oddělení Ministerstva dopravy BESIP, jež má na starosti oblast bezpečnosti a provozu na pozemních komunikacích. Tým v čele s Romanem Budským poté prezentoval svou strategii a program aktivit pro období let 2012 a 2013.

Cílem personálních změn je akcelerace činností v oblasti bezpečnosti a prevence. Jde o úkoly vyplývající z aktuální Národní strategie bezpečnosti silničního provozu do roku 2020, především pak snížení počtu dopravních nehod a jejich následků. „Větší důraz by měl být kladen na monitorování a analýzy dění v zahraničí, a to zejména v těch evropských státech, které dlouhodobě vykazují příznivé statistiky dopravní nehodovosti a jejích následků. Přestože v této oblasti došlo v České republice ke zlepšení, vykazujeme bohužel vysoký počet usmrcených v porovnání s průměrem zemí Evropské unie,“ konstatoval ministr Dobeš.
 
Konkrétní kroky, jak hlavního cíle Národní strategie BESIP dosáhnout, představil vedoucí samostatného oddělení BESIP Roman Budský. Tzv. „systém BESIP“ v sobě obsahuje čtyři základní prvky, a to samostatné oddělení BESIP, Nadaci BESIP, Tým bezpečnosti silničního provozu a krajské koordinátory BESIP, přičemž každý prvek má určené své hlavní strategické okruhy činností. Zatímco samostatné oddělení BESIP se zaměřuje na komunikaci témat spojených s prevencí dopravních nehod, na tvorbu nového hodnotového systému nastupující generace a vytváření centrálního dopravně-bezpečnostního webového portálu, Nadace BESIP zapojením privátních subjektů umožňuje prohloubit daný program. Posláním krajských koordinátorů BESIP je budování vztahů se samosprávami a privátními subjekty ve svěřených regionech, komunikace se složkami Integrovaného záchranného systému ČR, praktická implementace celostátně vyhlášených programů a komunikace s regionálními médii.
 
„Do konce roku 2012 předpokládáme realizaci řady projektů. Probíhat bude kampaň zaměřená na motocyklisty, věnovat se budeme i řidičům, kteří cestují do zahraničí. Dále budeme realizovat tzv. tematicky zaměřené kampaně a pokračovat bude také multimediální projekt The Action, představený již v roce 2004 a zaměřený na české teenagery. Pokračování se dočká i celostátní kampaň Nemyslíš, zaplatíš! i úspěšný pořad Autoškola národa, během kterého si řidiči mohou zábavnou formou zopakovat pravidla silničního provozu,“ řekl Roman Budský.
 
Při zajišťování financování a materiálně technického zabezpečení aktivit bude oddělení BESIP vycházet nejen z veřejných zdrojů, ale v úzké spolupráci s Nadací BESIP by mělo docházet k využívání odborného i finančního potenciálu řady soukromoprávních subjektů. Na odborné úrovni bude probíhat spolupráce s nově zřízenými výbory Rady vlády pro bezpečnost silničního provozu. Na závěr tiskové konference představil docent Karel Míšek historický vývoj loga BESIP a rovněž prezentoval jeho aktuální redesign. 
 

Přečtěte si také

Back to top button