Silniční doprava

DAF CF pro belgickou armádu

DAF CF pro belgickou armádu. Společnost DAF Trucks dnes dodala první vojenská vozidla z celkem 879 nákladních vozidel belgickým ozbrojeným silám. Generálmajor Thierry Esser a generálporučík Frédéric Goetynck obdrželi klíče od prezidenta společnosti DAF Trucks, Haralda Seidela. Předání proběhlo ve výrobním závodě pro nápravy a kabiny DAF ve Westerlo v Belgii. 

Objednávka od belgických ozbrojených sil se skládá ze 636 vozidel se 2 nápravami a pohonem 4×4 pro všeobecné přepravní účely a z 243 se 4 nápravami a pohonem s pohonem 8×8 pro specifické aplikace (sklápění, přeprava kontejnerů a úkoly, kde jsou zapotřebí jeřáby). 

Přečtěte si také

DAF CF pro belgickou armádu

Čtyřicet procent vozidel je vybaveno pancéřovanými kabinami, které poskytují vysokou úroveň ochrany cestujících během vojenských operací. Přípravy na dodávku prvních 150 těžkých vozidel pro belgickou armádu (pro motorizovanou brigádu a pluk zvláštních operací) a zdravotnické složky belgických ozbrojených sil jsou v plném proudu.

Bezkonkurenční výkon v terénu

Společnost DAF úzce spolupracuje s českým výrobcem vozidel TATRA TRUCKS na vojenských vozidlech řady CF. Tato vozidla mají jedinečnou konstrukci podvozkus pohonem všech kol a středovou nosnou trubku s nezávislým odpružením kol. Nezávislé odpružení, unikátní podvozek TATRA a centrální systém huštění pneumatik zajišťují bezkonkurenční výkon v terénu a výjimečně pohodlnou jízdu i v nejnáročnějších terénních podmínkách. 

Vozidla jsou poháněna motorem PACCAR MX-11 o objemu 10,8 litru (4×4) nebo PACCAR MX-13 o objemu 12,9 litru (8×8) s výkonem 300 kW / 410 k a 340 kW / 460 k.Snížená výška je dalším významným aktivem vojenského nákladního vozidla CF. Celková výška vozidla nikdy nepřekročí čtyři metry, ani při převážení přepravních kontejnerů o délce 20 stop.

Kabiny „Made in Belgium“

Kabiny pro vojenská vozidla CF, které nejsou pancéřované, se kompletně vyrábějí ve výrobním závodě DAF ve Westerlo. Interiéry moderních stíněných kabin, které dodává společnost TATRA DEFENCE VEHICLES, se vyrábějí také ve Westerlo. Ovládací prvky jsou v obou typech kabiny stejné, což řidičům umožňuje snadno přecházet z jednoho typu vozidla na druhý.

Celosvětová údržba

DAF bude v úzké spolupráci s belgickými ozbrojenými silami zajišťovat údržbu vojenských vozidel CF. Belgická síť servisních dealerů DAF bude hrát klíčovou roli, s určenými středisky podpory v Houthalenu a Grâce-Hollogne. Pokud jde o údržbu za hranicemi Belgie, síť servisních dealerů DAF s více než 1 100 podniky je dostupná po celém světě, stejně jako bezkonkurenční tým podpory služby DAF International Truck Service (ITS). Organizace servisních dealerů DAF se může spolehnout na podporu společnosti PACCAR Parts, která zajišťuje vynikající dostupnost dílů.

Velký krok vpřed

Ludivine Dedonder, ministr obrany, vysvětluje: „Dobře vyvinuté logistické a dopravní funkce jsou pro úspěch vojenských operací naprosto nezbytné. Zavedení těchto nových dopravních prostředků představuje další velký krok vpřed pro naše ozbrojené síly.“

„Tato nová vozidla jsou vhodná pro provoz v jakémkoli prostředí a jsou také doslova životně důležitá pro příslušníky našich vojsk, kteří denně riskují své životy pro naši bezpečnost. Nejméně 40 % těchto vozidel je obrněných a poskytují životně důležitou ochranu pro naše vojáky v akci. V případě potřeby mohou být ostatní vozidla vybavena stejným typem pancéřování, aby byla zajištěna bezpečnost našich vojáků.“
„Jsem samozřejmě velmi rád, že velká část výroby proběhne také v Belgii. Díky spolupráci s belgickými společnostmi na cestě k naší strategické autonomii a bezpečnosti našeho vojenského personálu ve skutečnosti posilujeme nejen své ozbrojené síly, ale i celou zemi.“

„Spolehlivé vybavení a bezpečnost našich vojáků jsou nanejvýš důležité“, zdůrazňuje generálporučík Frédéric Goetynck, generální ředitel DGMR(Directorate General Material Resources – Generálního ředitelství pro materiálové zdroje). „Potřebovali jsme nahradit naše 30 let stará nepancéřovaná vozidla pancéřovanými, abychom zajistili bezpečnost personálu během misí pomocí vozidel, která mají v rámci své kategorie schopnost zvládnout jakýkoli terén“.


Zdroj
Tisková zprávaDAF

Přečtěte si také

Back to top button