Silniční doprava

Daimler Truck obdržel homologaci pro silniční provoz nákladního vozidla s palivovými články

Daimler Truck důsledně realizuje technologickou strategii elektrifikace svých nákladních vozidel. Nyní dosáhl ve svém úsilí dalšího milníku.

Zdokonalený prototyp Mercedes-Benz GenH2 Truck s palivovými články na vodík získal v říjnu homologaci pro silniční provoz od příslušného německého úřadu. Již v dubnu zahájil výrobce nákladních vozidel na vlastních uzavřených zkušebních polygonech interní testy zdokonaleného prototypu vozidla Mercedes-Benz GenH2 Truck, které bylo poprvé představeno v roce 2020.

Nákladní vozidlo poháněné palivovými články na vodík, jehož sériová varianta bude koncipována pro dojezd až více než 1000 kilometrů bez zastávek pro doplňování paliva, úspěšně absolvovalo na polygonech již tisíce zkušebních kilometrů. Nyní se zkušební program rozšíří i na veřejné silnice. Prototyp bude jezdit mimo jiné i na B462 u Rastattu, kde bude nákladní doprava částečně elektrifikována provozem trolejových nákladních vozidel v rámci projektu eWayBW.

Současně budou probíhat i porovnávací testy elektricky poháněných vozidel Mercedes-Benz eActros napájených akumulátory s trolejovými nákladními vozidly, resp. nákladními vozidly s palivovými články ostatních automobilových výrobců. Daimler Truck přitom žádná trolejová nákladní vozidla neplánuje. Již od července 2019 se eActros osvědčoval v intenzivních praktických testech u firmy Logistik Schmitt v rastattském regionu.

Daimler Truck dosáhl homologací vozidla GenH2 Truck pro silniční provoz významného milníku na cestě k sériové výrobě – výrobce nákladních vozidel předpokládá předání prvních sériově vyrobených vozidel zákazníkům v roce 2027 a kromě toho má ambici nabízet v Evropě, Japonsku a Severní Americe nejpozději v roce 2039 už jen nová vozidla s neutrální bilancí provozních emisí CO2 („tank-to-wheel“).

Výrobce nákladních vozidel proto sází na dvoukolejnou strategii elektrifikace svých vozidel, v níž se uplatní elektrické pohony napájené z akumulátorů i vodíkových palivových článků. Daimler Truck bude moci díky této kombinaci technologií nabízet svým zákazníkům nejlepší možné varianty vozidel v závislosti na jejich použití. Čím lehčí náklad a čím kratší vzdálenost, tím spíše se uplatní sady akumulátorů. Čím těžší náklad a čím delší vzdálenost, tím spíše budou správnou volbou palivové články.

Ve spolupráci
transport-logistika.cz
Zdroj
TZ

Přečtěte si také

Back to top button