Dvojnásobné možnosti od HESTI
Společnost Gois Logistics se již sedmnáct let věnuje nadrozměrné přepravě. Až doposud měli techniku na přepravy nákladů do 60 tun. Nedávno si ale pořídili nový teleskopický podvalník Nooteboom Manoovr s nosností až 111 tun. Ten jim dodala firma HESTI, výhradní zástupce nizozemské firmy.
Areál společnosti Gois Logistics zákazníci najdou v malé obci Pohoří kousek od Dobrušky. Majitel firmy Petr Gois začal v roce 1994 s klasickou vnitrostátní dopravou, na přepravu nadrozměrných nákladů se začal specializovat až v roce 2004. Nejprve si pořídili klasický podvalník na přepravu stavebních strojů, dnes už mají celkem 20 návěsů různých značek. V poslední době ale nakupují převážně techniku od značky Nooteboom, kterou u nás zastupuje skupina HESTI. Vedle nadrozměrné přepravy a doprovodů firma Gois Logistics provozuje i jeřábnické služby. K nedávno zrekonstruované Tatře 148 AD20 si v roce 2019 pořídili i mohutný autojeřáb Tadano Faun ATF60-3.
Nový obr
Zatím posledním přírůstkem do flotily návěsů od nizozemské firmy se stal desetinápravový (konfigurace 3+7) teleskopický podvalník Manoovr s užitečným zatížením 111 tun. Podvalník je sestavený ze tří částí – labutí krk, přední část se třemi nápravami (Multidolly) a zadní se sedmi nápravami. Každá část má svoje VIN a umožňuje celou řadu konfigurací návěsu. Je možné odpojit multidolly se třemi nápravami a sedmiosý podvalník připojit k labutímu krku. Teleskopický mechanismus podvalníku umožňuje prodloužit ložnou plochu ze 17,5 až na 27,4 m. „Nakonfigurovat správně návěs vůči přepravním možnostem nákladu a silnic je v některých případech složité a vyžaduje zkušenosti,“ vysvětluje Petr Gois. Pokud to jen jde, snažíme se dostat pod 100 tun celkové hmotnosti, protože pak už se musí řešit zatížení (statika) mostů, což pochopitelně celou přepravu komplikuje a prodražuje.
Dělá čest svému jménu
Všechny nápravy podvalníku a multidolly jsou natáčecí a dají se ovládat dálkově buď z doprovodného vozu, nebo z kabiny tahače. Díky tomu má tento kolos překvapivé manévrovací schopnosti. Všechna kola jsou hydraulicky odpružená se zdvihem v rozsahu 500 mm. Běžná přepravní výška ložné plochy je 900 mm, nejnižší možná je 780 mm, minimální přepravní výška musí být kvůli odpružení 850 mm. Možnost měnit výšku je velmi důležité, protože v přepravě nadrozměrných nákladů se hraje o každý milimetr. V Německu, kterému se při cestě do západní Evropy nedá vyhnout, je totiž největší povolená přepravní výška 4,5 m.
Rozhodla rychlost dodání
„Rozhodnutí o pořízení nového návěsu souviselo s naší účastí v jednom výběrovém řízení, kam jsme byli přizváni,“ vysvětluje majitel firmy Petr Gois. Jak přiznává, původně chtěli koupit nějaký ojetý kus, ale nabídka nebyla příliš bohatá a ve výsledku si spočítali, že se jim vyplatí jít do nového. „Poptávali jsme celkem čtyři firmy. Nooteboom měl ale nejkratší dodací lhůty, navíc od nich máme již pět jiných návěsů a jsme s nimi velmi spokojeni. A to i po stránce servisu a celkového přístupu ze strany společnosti HESTI, konkrétně Jana Daňka,” odpovídá Petr Gois na naši otázku, proč se rozhodli pro Nooteboom. Ve flotile totiž mají i konkurenční techniku. Pro jeho pořízení mluvila i novější a modernější konstrukce.
Práce po celé Evropě
Firma Gois Logistics má zakázky po celé Evropě. Může se pochlubit i doprovodným vozidlem pro Německo kategorie BF3 s řidičem. To jim umožňuje kvůli přepravě regulovat dopravu. Dnes se nejčastěji přepravují velké stavební stroje a stavební materiál, mezi zakázky patří i přeprava technologických celků. Pýchou firmy Gois je také vlastní špičkově vybavený servis, díky němuž mohou provádět záruční i pozáruční servis návěsů.