Silniční doprava

Podvalníky od značky Langendorf

Podvalníky od značky Langendorf. Německý výrobce, kterého v Česku zastupuje společnost HESTI Group, zařadil po dlouhé době do své nabídky podvalníky pro přepravu stavebních strojů a další techniky. Řada smart-line zahrnuje jak návěsový, tak i přívěsový typ. Vyrábí se v novém moderním závodu.

Langendorf je tradiční německý výrobce přípojných vozidel s více než 125letou historií. Dosavadní výrobní závod ve Waltropu, kde firma i sídlí a má také vývoj, se dostal na hranici své kapacity. Ročně se zde vyrobí kolem 1100 kusů techniky. Padlo proto rozhodnutí o stavbě nového závodu, do kterého se investovaly tři miliony eur a kde se vedle speciálních podvozků, určených pro dceřinou firmu ve Spojeném království, hlavně vyrábí i nová řada podvalníků smart-line. Langendorf poprvé podvalníky vyráběl ještě v 50. letech minulého století, pak se ale věnoval jiným segmentům. 

Přečtěte si také

Návěsová řada

Langendorf má v portfoliu dva základní typy – návěsový a přívěsový. Návěsová řada nese označení SATÜ, k dispozici je se třemi (30) nebo čtyřmi nápravami (40), a to buď s pevnou délkou (SATÜ), nebo jako teleskopické (SATÜV) provedení. Díky dvěma pozicím královského čepu jsou vhodné pro dvou- i třínápravové tahače. Osazené jsou 10tunovými nápravami SAF, přičemž u návěsů je ta poslední samořiditelná. 

Návěsová řada se jmenuje SATÜ a je tři-, neb o čtyřnápravová

Třínápravové provedení SATÜ 30 nabízí ložnou délku od 8550 do 9300 mm a užitečné zatížení 38 300 kg. Druhá varianta s možností volby rozvoru první nápravy v rozsahu 2750 až 3700 mm a ložnou délkou 9300 mm unese 37 500 kg. Teleskopické provedení disponuje ložnou délkou až 13 550 mm a převeze zařízení těžké až 35 500 kg. 

SATÜ 40 má nákladovou plochu dlouhou od 8550 do 9300 mm, teleskopická verze pak dokonce až 13 550 mm. Užitečné zatížení činí 46 700, resp. 44 500 kg. 

Přívěsová řada

Zájemci o točnicový podvalník mají výběr mnohem jednodušší, protože k dispozici je zatím pouze jediný typ TÜ 30 se třemi 10tunovými nápravami SAF. Jeho nákladová plocha měří 6500 mm a najet na ni může technika těžká až 23 500 kg. Minimální výška je 880 mm.

Přívěsové typy nesou označení TÜ

Podvalník může mít buď mechanické, nebo pneumatické odpružení. Zákazník má dále možnost si zvolit různé typy ojnice. Jak jsme ale zjistili, již brzy by měl Langendorf představit i čtyřnápravovou verzi (TÜ 40) s ložnou délkou 6500 mm.

Mechanické i elektrohydraulické

K oběma typům podvalníků Langendorf nabízí několik typů nájezdových ramp. Jednodílné mohou být ovládány mechanicky nebo elektrohydraulicky (mají nezávislou ovládací jednotku), dvoudílné sklopné pak výhradně druhým způsobem.

Na výběr je několik typů nájezdových ramp

Mohou být buď celokovové, nebo s odolnými dřevěnými deskami. Jednodílná rampa, dlouhá 3000 mm, ale ve třech šířkách 700, 900 a 1100 mm, zajišťuje nájezdový úhel 12 až 14 stupňů. Pokud potřebujete menší nájezdový úhel (7 až 9 stupňů), musíte zvolit dvoudílnou sklápěcí rampu (2950 + 1700 mm). Poslední variantou jsou 2425 mm dlouhé a 600 mm široké hliníkové rampy zajišťující nájezdový úhel 14 až 16 stupňů.       

Podvalníky od značky Langendorf: Rychlé dodání

Velkou předností podvalníků Langendorf je také bohatá standardní výbava, tradičně vysoká „německá“ kvalita a při rozhodování mohou hrát velkou roli i na dnešní dobu velmi krátké dodací lhůty. Ty se totiž pohybují kolem dvou měsíců.

Zdroj
Michal Štengl
Back to top button