Iveco Truck Centrum: Sázka na jistotu
Iveco Truck Centrum: Sázka na jistotu. Co mají společného firmy Kouba Trans, FANY Gastroservis, OZ Brázda, Vizocargo nebo Eurotranspharma? Přepravují chlazené či mražené zboží, potraviny či léčiva a spoléhají na užitkové a nákladní vozy značky Iveco. Všechny také spojuje prodejní a servisní partner Iveco Truck Centrum v Loděnici.
Odolnost, spolehlivost a nezničitelnost – to jsou tři nejčastěji se opakující argumenty, které jsme slyšeli od zástupců firem, jež mají ve své flotile vozy Iveco. Oslovili jsme poměrně pestrý vzorek s jednotkami, ale i desítkami, resp. stovkami vozidel. A ještě jednu věc jsme v naší anketě slýchali opravdu často – vstřícný přístup společnosti Iveco Truck Centrum (ITC) z hlediska servisu. Většinou je to dlouholeté partnerství, které v některých případech přerostlo v osobní, skoro až přátelskou vazbu.
Iveco Truck Centrum: Praxe nás v názoru utvrdila
Společnost Kouba Trans, která letos v září bude slavit 30 let na našem trhu, patří s téměř 430 vozidly k největším dopravcům v České republice. V její flotile mají nezastupitelné místo i vozy značky Iveco. „Daily dokáže najet klidně i tři čtvrtě milionu kilometrů,“ dává Milan Kouba, majitel firmy, jasný argument, proč v kategorii nosnosti do dvou tun spoléhají výhradně na Iveco Daily. Celkem jich ve své flotile mají 50, pro přepravu potravin mají vyčleněno 40 aut s osmipaletovou skříní. Vedle odolnosti a spolehlivosti motorů a podvozku jako další argument přidává i vynikající automat Hi-Matic, který sice zvýší spotřebu o litr, nicméně obrovsky zvyšuje komfort a bezpečnost řízení.
Po letech zkoušení mají jasno i v další kategorii od 6 do 12 tun, kde se jim osvědčil model Eurocargo. A to opět i pro přepravu chlazeného, resp. mraženého zboží. „Tohle auto bylo k nezaplacení, bylo naprosto spolehlivé a nenáročné na servis, lili jsme do něj jenom naftu“ vzpomíná Milan Kouba na vozidlo Eurocargo z roku 1994, s nímž má spojené začátky svého podnikání. Zatímco dříve auta provozovali klidně i deset let, nyní už vozový park pravidelně obnovují. A v případě značky Iveco spolupracují s Iveco Truck Centrem v Loděnici, které pro ně vozidla připravuje kompletně včetně nástaveb. „Můj vztah k této firmě už je víc než jen obchodní. Kdyby Marek Pejšek odešel prodávat jiná auta, šel bych za ním,“zakončuje naše povídání Milan Kouba.
Dvacetileté partnerství
Pražská společnost FANY Gastroservis s 30letou historií, která zákazníkům nabízí zásobování kompletní nabídkou potravin, drogerie, nápojů, mraženého zboží a čerstvého ovoce a zeleniny, používá vozy Iveco Daily bezmála 20 let. V současné době mají celkem osmnáct vozidel, z toho pět mrazírenských. Jsou to klasické 3,5tuny se skříní. K tomu ještě používají malé Fiaty Doblo Cargo. Jak nám řekl Stanislav Osička, vedoucí dispečer, „dejliny“, jak se jim obecně říká, si nechávají, co to jen jde: „Máme zde první auto z roku 2004 a pořád je v provozuschopném stavu.“ Obvykle ale vozy obměňují po osmi až deseti letech, takže z hlediska stáří mají poměrně pestrou paletu.
Zrovna letos očekávají nové přírůstky. Tím, že vozy jezdí převážně po Praze, nemají takové nájezdy, tak kolem 200 000 km (nejstarší kolem 300 000 km). A ačkoliv je pražský provoz opravdu náročný, díky své fortlené, „kamioňácké“ konstrukci toho Iveco vydrží opravdu spoustu. I kvůli tomu, že jezdí po městě, nakupují už jenom výhradně vozy s automatem Hi-Matic. „Začínali jsme ve Stodůlkách, proto byl logickou volbou prodejce v Loděnici, který je odtud kousek,“ vysvětluje Stanislav Osička důvod, proč už dvacet let spolupracují s firmou ITC. Nakupují a servisují u ní všechny své vozy.
I pro farmacii
Společnost Eurotranspharma Česká republika má ve své flotile celkem 20 vozů Iveco, a to jak Daily, tak i Eurocargo. Vozy jsou většinou osazené skříňovou nástavbou v režimu topení/chlazení, protože převážejí farmaceutické přípravky ve dvou teplotních režimech 2 až 8 °C, resp. 15 až 25 °C. „Letos jsme v rámci obnovy a rozvoje vozového parku objednali od firmy Iveco 13 nových dodávek a nákladních vozidel,“ říká Roman Harviščák, jednatel společnosti Eurotranspharma. Eurocarga jsou v různých velikostech na 12, 20 a 22 palet. „Vedle toho, že máme s Ivecem skvělé zkušenosti z hlediska spolehlivosti, jsme spokojeni i se servisem, který nám zajišťuje ITC v Loděnici,“ dodává Roman Harviščák.
Příprava na budoucnost
Jak nám prozradila Renata Klimentová z ITC Loděnice, ještě na tento rok chystají jednu velkou novinku: „Pro naše zákazníky připravujeme předváděcí elektrickou Daily s chladírenskou nástavbou od Montexu, k dispozici by měla být ve čtvrtém kvartálu.“