Silniční doprava

Iveco Truck Centrum: Sázka na jistotu

Iveco Truck Centrum: Sázka na jistotu. Co mají společného firmy Kouba Trans, FANY Gastroservis, OZ Brázda, Vizocargo nebo Eurotranspharma? Přepravují chlazené či mražené zboží, potraviny či léčiva a spoléhají na užitkové a nákladní vozy značky Iveco. Všechny také spojuje prodejní a servisní partner Iveco Truck Centrum v Loděnici.

Odolnost, spolehlivost a nezničitelnost – to jsou tři nejčastěji se opakující argumenty, které jsme slyšeli od zástupců firem, jež mají ve své flotile vozy Iveco. Oslovili jsme poměrně pestrý vzorek s jednotkami, ale i desítkami, resp. stovkami vozidel. A ještě jednu věc jsme v naší anketě slýchali opravdu často – vstřícný přístup společnosti Iveco Truck Centrum (ITC) z hlediska servisu. Většinou je to dlouholeté partnerství, které v některých případech přerostlo v osobní, skoro až přátelskou vazbu. 

Iveco Truck Centrum: Praxe nás v názoru utvrdila 

Společnost Kouba Trans, která letos v září bude slavit 30 let na našem trhu, patří s téměř 430 vozidly k největším dopravcům v České republice. V její flotile mají nezastupitelné místo i vozy značky Iveco. „Daily dokáže najet klidně i tři čtvrtě milionu kilometrů,“ dává Milan Kouba, majitel firmy, jasný argument, proč v kategorii nosnosti do dvou tun spoléhají výhradně na Iveco Daily. Celkem jich ve své flotile mají 50, pro přepravu potravin mají vyčleněno 40 aut s osmipaletovou skříní. Vedle odolnosti a spolehlivosti motorů a podvozku jako další argument přidává i vynikající automat Hi-Matic, který sice zvýší spotřebu o litr, nicméně obrovsky zvyšuje komfort a bezpečnost řízení.

Kouba Trans provozuje 50 vozů Daily

Po letech zkoušení mají jasno i v další kategorii od 6 do 12 tun, kde se jim osvědčil model Eurocargo. A to opět i pro přepravu chlazeného, resp. mraženého zboží. „Tohle auto bylo k nezaplacení, bylo naprosto spolehlivé a nenáročné na servis, lili jsme do něj jenom naftu“ vzpomíná Milan Kouba na vozidlo Eurocargo z roku 1994, s nímž má spojené začátky svého podnikání. Zatímco dříve auta provozovali klidně i deset let, nyní už vozový park pravidelně obnovují. A v případě značky Iveco spolupracují s Iveco Truck Centrem v Loděnici, které pro ně vozidla připravuje kompletně včetně nástaveb. „Můj vztah k této firmě už je víc než jen obchodní. Kdyby Marek Pejšek odešel prodávat jiná auta, šel bych za ním,“zakončuje naše povídání Milan Kouba. 

Dvacetileté partnerství

Pražská společnost FANY Gastroservis s 30letou historií, která zákazníkům nabízí zásobování kompletní nabídkou potravin, drogerie, nápojů, mraženého zboží a čerstvého ovoce a zeleniny, používá vozy Iveco Daily bezmála 20 let. V současné době mají celkem osmnáct vozidel, z toho pět mrazírenských. Jsou to klasické 3,5tuny se skříní. K tomu ještě používají malé Fiaty Doblo Cargo. Jak nám řekl Stanislav Osička, vedoucí dispečer, „dejliny“, jak se jim obecně říká, si nechávají, co to jen jde: „Máme zde první auto z roku 2004 a pořád je v provozuschopném stavu.“ Obvykle ale vozy obměňují po osmi až deseti letech, takže z hlediska stáří mají poměrně pestrou paletu.

FANY Gastroservis jezdí s vozy Daily přes 20 let

Zrovna letos očekávají nové přírůstky. Tím, že vozy jezdí převážně po Praze, nemají takové nájezdy, tak kolem 200 000 km (nejstarší kolem 300 000 km). A ačkoliv je pražský provoz opravdu náročný, díky své fortlené, „kamioňácké“ konstrukci toho Iveco vydrží opravdu spoustu. I kvůli tomu, že jezdí po městě, nakupují už jenom výhradně vozy s automatem Hi-Matic. „Začínali jsme ve Stodůlkách, proto byl logickou volbou prodejce v Loděnici, který je odtud kousek,“ vysvětluje Stanislav Osička důvod, proč už dvacet let spolupracují s firmou ITC. Nakupují a servisují u ní všechny své vozy. 

I pro farmacii

Společnost Eurotranspharma Česká republika má ve své flotile celkem 20 vozů Iveco, a to jak Daily, tak i Eurocargo. Vozy jsou většinou osazené skříňovou nástavbou v režimu topení/chlazení, protože převážejí farmaceutické přípravky ve dvou teplotních režimech 2 až 8 °C, resp. 15 až 25 °C. „Letos jsme v rámci obnovy a rozvoje vozového parku objednali od firmy Iveco 13 nových dodávek a nákladních vozidel,“ říká Roman Harviščák, jednatel společnosti Eurotranspharma. Eurocarga jsou v různých velikostech na 12, 20 a 22 palet. „Vedle toho, že máme s Ivecem skvělé zkušenosti z hlediska spolehlivosti, jsme spokojeni i se servisem, který nám zajišťuje ITC v Loděnici,“ dodává Roman Harviščák. 

Eurotranspharma Česká republika spoléhá na Daily i Eurocargo

Příprava na budoucnost

Jak nám prozradila Renata Klimentová z ITC Loděnice, ještě na tento rok chystají jednu velkou novinku: „Pro naše zákazníky připravujeme předváděcí elektrickou Daily s chladírenskou nástavbou od Montexu, k dispozici by měla být ve čtvrtém kvartálu.“ 

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button