Silniční doprava

Mercedes-Benz Trucks v Guinnessově knize rekordů

Mercedes-Benz Trucks v Guinnessově knize rekordů. Mercedes-Benz Trucks dnes stanovil nový titul v Guinnessově knize rekordů se svým bateriově-elektrickým dálkovým nákladním vozem eActros 600 s návěsem. Couváním soupravy na vzdálenost 124,7 kilometru byl překonán předchozí světový rekord v nepřetržitém couvání s nákladním vozem o přibližně 36 kilometrů.

Dřívější světový rekord o délce přibližně 89 kilometrů byl stanoven v USA v roce 2020 s dieselovým nákladním vozem. Rekordní jízda couváním se uskutečnila na závodní dráze Motorsport Arena Oschersleben v Sasku-Anhaltsku v Německu. Trvala přibližně 6 hodin a 22 minut, což odpovídá průměrné rychlosti kolem 20 kilometrů za hodinu. Se svými 14 ostrými zatáčkami, určenými pro osobní automobily, je okruh extrémně náročný – přesto však nabízí méně nepředvídatelných rizik s nutností zastavit a tím přerušit pokus o rekord, než veřejné komunikace.

Nezávisle na světovém rekordu plánuje divize Mercedes-Benz Trucks dnes večer couvat dalších zhruba 30 kilometrů po veřejných komunikacích. Cílová páska bude v centru Daimler Truck Global Parts Center v Halberstadtu, rovněž v Sasku-Anhaltsku. Nová lokace bude oficiálně otevřena 10. července. Od letošního roku postupně převezme celosvětové dodávky náhradních dílů pro nákladní vozidla Mercedes-Benz. Mercedes-Benz Trucks chce využít této neobvyklé cesty pozpátku k upozornění na témata relevantní pro dopravní sektor a společnost obecně: elektrifikace, bezpečnost silničního provozu a image řidičů nákladních vozidel.

Marco Hellgrewe (50) od Berlína, důstojník německých ozbrojených sil a nadšenec do nákladních vozů, zahájil pokus o rekord v plně elektrickém vozidle a sám řídil eActros 600, aby rekord překonal. Hellgrewe vytvořil svůj první rekord v jízdě pozpátku v roce 2008. Tehdy v dieselovém nákladním voze ujel vzdálenost 64 kilometrů. Hellgrewe má v úmyslu také couvat s eActrosem 600 na úseku do Halberstadtu. Řidič si před zahájením této cesty, která bude doprovázena policejním doprovodem, odpočine.

Marco Hellgrewe, iniciátor pokusu o elektrický rekord a řidič eActrosu 600:

„Jsem nesmírně hrdý na to, že jsme společně s Mercedes-Benz Trucks přivezli rekord zpět do Německa – zejména proto, že se jednalo o světovou premiéru s plně elektrickým pohonem. Tím jsme vyslali silný signál pro budoucnost alternativních pohonů. Jsem přesvědčen, že jsme také upozornili na témata bezpečnosti silničního provozu a image řidičů, která jsou pro mě jakožto zkoušejícího řidičů kamionů, kteří jsou obvykle mladší, obzvláště důležitá. O této aktivitě se mnou hovořilo mnoho lidí ze všech společenských vrstev, včetně mnoha zkušených řidičů kamionů i řidičů, kteří mi dali velmi pozitivní zpětnou vazbu.“

„Velmi dlouhá cesta s celkem 476 zatáčkami si vyžádala obrovské úsilí – už jen z tohoto důvodu bylo velkou pomocí, že eActros 600 a jeho asistenční systémy řízení tolik usnadňují. Děkuji společnosti Mercedes-Benz Trucks za vynikající podporu, která umožnila nový rekord. Nyní se těším na další velkou výzvu dne: couvání s eActrosem 600 po veřejných komunikacích do nového Globálního centra náhradních dílů Daimler Truck v Halberstadtu,“ pokračuje Hellgrewe.

Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství společnosti Mercedes-Benz Trucks: „Srdečně blahopřejeme Marcovi Hellgrewemu k jeho úspěšnému překonání světového rekordu a vyjadřujeme mu poděkování za jeho skvělý řidičský výkon. Jsme obzvláště potěšeni, že nový rekord stanovil s naším plně elektrickým vozem Mercedes-Benz eActros 600. Neobvyklá cesta Marca Hellgreweho ve službách transformace na alternativní pohony bude mít jistě určitý signál pro toto odvětví i pro společnost. V dialogu se všemi zúčastněnými stranami, zejména z oblasti politiky a dodávek energie, hodláme i nadále prosazovat ještě větší angažovanost ve vytváření silnějších pobídek pro naše zákazníky k nákupům a podporovat rozvoj nabíjecí infrastruktury.“

Müller-Finkeldei pokračuje: „Coutování je ústřední součástí každodenní práce řidičů kamionů a Marco Hellgrewe více než jasně ukázal celému světu, že je k tomu zapotřebí velké soustředění a schopností. Řidiči kamionů každý den plní velké úkoly pro společnost a i to je třeba odpovídajícím způsobem ocenit – zejména s ohledem na rostoucí nedostatek řidičů. Rádi bychom vyjádřili poděkování našemu partnerovi PROFI – Pro Fahrer-Image eV za podporu naší aktivity a jejich závazek k většímu ocenění řízení jako profese. Inovativní technologie, jako je náš systém kamerových zpětných zrcátek MirrorCam, sehrály roli v dosažení rekordu. S jejich pomocí chceme dosáhnout situace, kdy budou řidiči a ostatní účastníci silničního provozu bezpečnější, když jsou v pohybu. Kromě toho je také nutné zvýšit povědomí mezi účastníky silničního provozu. Děkujeme našemu partnerovi, společnosti Blicki eV, za jejich příspěvek k aktivitě a za neúnavné úsilí o vzdělávání dětí o nebezpečích silničního provozu. Jsme rádi, že můžeme využít rozsahu dvou cest couváním k tomu, abychom oběma organizacím nabídli platformu, která ukazuje, že je nutné propagovat důležitá témata pro budoucnost. Také poskytujeme oběma finanční podporu.“

Gratulujeme od partnerů PROFI – Pro Fahrer-Image eV a Blicki eV

Prof. Dr. Dirk Engelhardt, předseda představenstva společnosti PROFI – Pro Fahrer-Image eV, se k rekordní jízdě vzad vyjádřil takto: „Upřímně blahopřejeme Marcovi Hellgrewemu a společnosti Mercedes-Benz Trucks k novému rekordu. S radostí jsme tento projekt podpořili, protože zvyšuje povědomí o roli, kterou hrají profesionální řidiči v naší společnosti. Rekord poskytuje vynikající platformu pro zvýšení uznání tohoto povolání. Tato aktivita také ukazuje, jak mohou inovativní technologie pozitivně přispět k budoucnosti dopravy.“

Dirk Hendler, generální ředitel společnosti Blicki eV: „Velmi gratulujeme Marcovi Hellgrewemu a společnosti Mercedes-Benz Trucks k novému rekordu! Tento projekt je skvělou příležitostí ke zvýšení povědomí o bezpečnosti silničního provozu mezi dětmi a rodinami. Jsme nadšeni, že můžeme být součástí tohoto projektu a šířit naše poselství tímto způsobem. Prostřednictvím našich celostátních workshopů, financovaných německým spolkovým ministerstvem dopravy a s podporou ambasadorů Blicki, jako je Hildegard Müller, prezidentka VDA, jsme již proškolili více než 80 000 dětí na základních školách v interakci s velkými vozidly.“

Zdroj
Mercedes-Benz Trucks

Přečtěte si také

Back to top button