Silniční doprava

Metrostav Infrastructure a.s. převzala první vůz Tatra s izolovanou nástavbou Schwarzmüller

Terénní Tatra Phoenix 6×6 s izolovanou nástavbou pro přepravu obalované asfaltové směsi je univerzální stroj, který může mimo sezónu pokládky povrchu vozovek přepravovat zeminu po staveništích v náročných terénních podmínkách. Ke slavnostnímu předání došlo na půdě Metrostavu Infrastructure a.s. v polovině října tohoto roku.

Předání se zúčastnili zástupci Metrostav Infrastructure a.s. a dodavatelských firem spolupracujících na přípravě této speciální zakázky. Izolovaná nástavba vozu prošla certifikací TÜV. Odpovídá normě DIN, jejíž plnění je v Evropě, například v Německu, požadováno od dodavatelů přepravy obalované směsi. Hlavní dodavatelé staveb tím sledují cíl dosažení nejvyšší možné kvality vozovky. Správná teplota asfaltové směsi při pokládce je jedním z rozhodujících faktorů. Dalším benefitem je prodloužení dojezdu z obaloven na stavby a v neposlední řadě také nižší emise, které tento způsob přepravy přináší. 

„Očekáváme, že certifikace techniky používané na přepravu obalované směsi bude do budoucna požadována na akce ŘSD. Díky spolupráci se společností Schwarzmüller jsme na to připraveni již nyní. S vozy Tatra máme výborné zkušenosti jak z hlediska spolehlivosti, tak v těžkém terénu v rámci staveb, kde využíváme vozy 8×8 se zvýšenou nosností. Terénní speciál 6×6 s izolovanou nástavbou v našem vozovém parku dosud chyběl. Přinese nám nové možnosti využití,“ řekl na předání Zdeněk Kulha, vedoucí provozu dopravy a mechanizace Metrostav Infrastructure a.s.

Schwarzmüller vychází při výrobě těchto nástaveb z konstrukčního řešení bitumenových izolovaných cisteren. Nástavby v této specifikaci se v továrně v Žebráku vyrábí již šest let. Jako první a zatím jediní se mohou pochlubit zmíněným certifikátem TÜV. „Se společností Tatra Trucks jsme hledali společnou cestu již několik let a tato zakázka představuje nový milník, od kterého se budou vyvíjet další zajímavé společné projekty. Nemohlo se stát nic lepšího, než že zákazníkem je Metrostav Infrastructure a.s., který je lídrem v České republice a velmi zajímavým partnerem pro stavby v zahraničí,“ řekl Milan Peček, obchodní ředitel Schwarzmüller s.r.o.

Na podvozku Tatra Phoenix 6×6 se objevuje celá řada nástaveb pro stavebnictví a další odvětví. Izolovaná nástavba pro přepravu asfaltových směsí rozšiřuje sortiment pro stavebnictví o další významnou položku. “Za naši společnost bych chtěl poděkovat společnosti Metrostav Infrastructure, že vložila důvěru do tradiční české značky, a že my, jako Tatra Trucks, se můžeme podílet na velkých stavebních projektech, na kterých společnost Metrostav Infrastructure a.s. figuruje. Je to pro nás významný referenční projekt, který nám pomůže dále rozvíjet spolupráci se Schwarzmüllerem. Děkujeme také partnerovi Serviscentrum Vysočina, bez kterého by se tento projekt neuskutečnil,” řekl Radek Ermis z marketingového oddělení společnosti Tatra Trucks.

Serviscentrum Vysočina s.r.o. je partnerem Tatra Trucks již od roku 1994. Společnost se postupně vypracovala na největšího dealera v rámci České republiky. „Rádi bychom poděkovali společnosti Metrostav Infrastructure a.s., že svěřila důvěru opět značce Tatra a rozšířil svůj vozový park vozidel na silnici i do terénu o tento zajímavý speciál. Naši práci děláme srdcem a je to pro nás velká radost, že tady v Praze předáváme tento krásný vůz,“ řekl obchodní ředitel a majitel společnosti Tomáš Reiterman.   

   

Technická specifikace TATRA T158 8P6R33

Rozvor 3440 mm

Krátká kabina (denní)

Motor: MX13; 390 kW (530 Hp) 1675 ot/min 2500 Nm 1000-1425 ot/min

Barum 385/65 R22,5 + 315/80 R22,5 smíšený provoz

Motorová brzda MX

Manuální převodovka, 16 rychlostí, ZF ECOSPLIT-4

Celková technická hmotnost 30 t

Jednostupňový přídavný převod 1.30TR 1,12H6, převodování 1,12

Technická specifikace korby Schwarzmüller

Tepelná izolace dle DIN 70001: Hodnota „R“ 1,65 m²K/W (při teplotě 20 °C) = kompletní cca 50mm izolace korby, hliníkové opláštění 1 mm, příp. zadní stěna 3 mm, utěsněné.

Vnitřní délka ca. 4.600 mm

Vnitřní šířka cca 2 330 mm

Vnitřní výška cca 1.270 mm

Nakládací objem cca 12 m³

Celková šířka max. 2.550 mm

Vlastní hmotnost (vč. doplňkové výbavy) cca 3 743 kg = ca. 3,7 t

Přečtěte si také

Back to top button