Silniční doprava

Největší objednávka na e-trucky!

Největší objednávka na e-trucky! Mercedes-Benz Trucks získal dosud největší kontrakt na e-kamiony. Amazon si objednává více než 200 tahačů eActros 600.

Objednávce Amazonu předcházelo praktické testování téměř sériového prototypu eActros 600 v jednom z jeho logistických center v Německu.

Amazon rozšiřuje zelenou dopravu

Amazon si vybral vlajkovou loď Mercedes-Benz eActros 600 od společnosti Mercedes-Benz Trucks, patřící do koncernu Daimler Trucks, aby snížil emise svého autoparku nákladních vozidel v Německu a ve Spojeném království. Objednávka 200 elektrických nákladních vozidel je největší na e-trucky v historii značky.

Tahače eActros 600 budou přepravovat nákladní kontejnery do a ze zásobovacích center Amazonu, třídicích středisek a doručovacích stanic. Očekává se, že vozidla s nulovými emisemi přepraví více než 350 milionů balíků, přičemž ve Velké Británii bude celkem nasazeno 147 kamionů a v Německu 55. 

„Amazon je pro nás důležitým zákazníkem na cestě k uhlíkově neutrální přepravě. Téměř sériový prototyp eActros 600 již byl společností Amazon testován, což poskytlo cenné poznatky před spuštěním sériové výroby. Proto nás tato velká objednávka na eActros 600 velmi těší,“ prohlásila Stina Fagermanová, vedoucí marketingu, prodeje a služeb Mercedes-Benz Trucks.

Stina Fagerman

„Objednávka více než 200 kusů eActrosu 600 podtrhuje náš závazek být lídrem v elektrifikaci naší dopravní sítě v Evropě. Je to dosud největší objednávka elektrického těžkého nákladního vozidla od Amazonu kdekoli na světě a je to důležitý krok, když pracujeme na splnění našeho závazku Climate Pledge dosáhnout nulových emisí uhlíku ve všech našich provozech do roku 2040,“ dodal Andreas Marschner, viceprezident Amazonu pro udržitelnost.

eActros 600 nabízí ziskové řešení

Karin Rådströmová, předsedkyně představenstva Daimler Truck AG, vyjádřila spokojenost se spoluprací s Amazonem: „Jsme rádi, že si Amazon, lídr v přechodu na alternativní vozidla, vybral eActros 600, který je průkopníkem v oblasti udržitelné dopravy. eActros 600 nabízí dojezd 500 kilometrů na jedno nabití baterie, což z něj činí silnou alternativu k naftovým nákladním vozidlům. Toto vozidlo bude ziskovým řešením pro provozovatele vozových parků díky své vysoké energetické účinnosti.“

Vysoká kapacita s eActrosem

Mercedes-Benz Trucks nedávno spustil výrobu eActrosu 600 ve svém závodě v německém Wörthu. eActros 600 je vlajkovou lodí mezi elektrickými nákladními vozidly pro dálkovou dopravu od Mercedes-Benz Trucks. Vůz s kapacitou baterie více než 600 kilowatthodin nabízí díky efektivní elektrické hnací nápravě dojezd 500 kilometrů na jedno nabití. Vozidla eActros 600, která dokážou využívat stávající nabíjecí stanice pro těžká užitková vozidla o výkonu 400 kW, budou podporovat i megawattové nabíjení (MCS).

Amazon pomůže s infrastrukturou

Pro používání většího množství elektrických těžkých užitkových vozidel na evropských silnicích je nezbytná síť dobíjecích stanic v okruhu alespoň 200 km. Amazon proto na klíčových místech nainstaluje elektrické nabíjecí stanice o výkonu 360 kW. Ty budou schopny nabít baterie 40tunových kamionů z 20 na 80 % za přibližně hodinu. Společnost bude také spolupracovat se zúčastněnými stranami na podpoře instalace externích nabíjecích stanic na vhodných místech, jež umožní cesty na delší vzdálenosti.

Amazon již v roce 2022 oznámil plány investovat během příštích pěti let více než jednu miliardu eur do elektrifikace své dopravní sítě v Evropě s cílem snížit emise uhlíku z dodávek balíků zákazníkům. Do konce roku 2024 bylo v přepravní síti Amazonu v Evropě 38 elektrických těžkých vozidel (eHGV) a dalších 50 elektrických těžkých nákladních vozidel bylo nedávno uvedeno do provozu v Kalifornii. Kromě těžkých e-trucků mají partneři Amazonu více než 3000 elektrických vozidel, která doručují balíčky zákazníkům v Evropě. Očekává se, že tento počet do roku 2025 překročí 10 000. Kromě toho se za poslední dva roky zvýšil počet center mikromobility z 20 na více než 45, přičemž k Londýnu, Paříži, Milánu a Mnichovu se připojila města jako Belfast, Madrid, Řím a Vídeň. Tato centra umožňují doručovat zásilky milionům lidí pěšky a prostřednictvím elektrických nákladních kol.

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button