Silniční doprava

Nově s kamerami

Nově s kamerami. Renault Trucks představil modernizované modely T, C a K, které mají o další tři procenta nižší spotřebu. A to mimo jiné i díky kamerám místo zrcátek. Výrobce vylepšil i bezpečnostní systémy a představil vysoce efektivní model pro dálkovou dopravu.

Už dva roky Renault Trucks montuje do svých nákladních vozů motory vybavené technologií turbo compound. Tato technika, kterou získal od aliančního sourozence Volvo Truck, přinesla úsporu paliva až o 10 %. Nákladní vozidla modelové řady 2025 (T, C a K) pak přicházejí s další, až 3% úsporou paliva.

Výrobce optimalizoval různé komponenty hnacího ústrojí včetně motoru, převodovky nebo náprav a nová vozidla standardně vybavil pneumatikami třídy A.

Kamery v základu 

Modely Renault Trucks T, T High a T E-Tech jsou nyní standardně vybaveny kamerami namísto zpětných zrcátek, což zlepšuje aerodynamiku a přispívá ke snížení spotřeby paliva. Tyto zpětné kamery, umístěné ve sklopných ramenech, jsou propojeny se dvěma obrazovkami v kabině, které zobrazují okolí vozidla, včetně infračerveného režimu, usnadňujícího noční vidění. Tento systém je k dispozici jako volitelná výbava také pro modely Renault Trucks C, K a C E-Tech.

Tahače řady T mají nově v základu kamerový systém místo zrcátek

Racer pro úsporu

Pro jízdy na dlouhé vzdálenosti nabízí Renault Trucks novou verzi optimalizovanou z hlediska spotřeby paliva. Pojmenoval ji Renault Trucks T Smart Racer a je k dispozici pro modely T a T High. Kombinuje motor DE13 turbo compound se všemi dostupnými možnostmi úspory paliva, výsledkem čehož je o 14 % nižší spotřeba paliva a o 15 % nižší emise CO2 ve srovnání se standardním modelem. 

Základem zvýšené efektivity je technologie turbo compound 

Vylepšená bezpečnost

Vozy modelového roku 2025 dostaly nový posilovač řízení, který přispívá ke stabilizaci vozidla při vysokých rychlostech a usnadňuje plynulejší řízení při nižších rychlostech. Řidiči to usnadňuje manévrování ve městech a příměstských oblastech. Tento systém využívá kombinaci hydraulického posilovače řízení a elektromotoru, jehož senzory v reálném čase přizpůsobují chování vozidla na základě jeho pohybu a úmyslů řidiče.

K dispozici je zdokonalený asistent pro udržování v jízdním pruhu s automatickou korekcí směru jízdy při neúmyslném opuštění pruhu. Tento systém, využívající radary, poskytuje dodatečnou ochranu mrtvých úhlů, čímž zvyšuje bezpečnost nejzranitelnějších účastníků silničního provozu.

Dálková světla se automaticky aktivují podle vnějších podmínek (počasí, tma, ostatní účastníci provozu) a doplňují automatická potkávací světla, která byla standardem již u předchozí generace vozidel. Pro optimální viditelnost je možné na podvozek nebo na zadní část kabiny namontovat přídavná pracovní světla.

V prodeji

Renault Trucks T, T High C, K a elektrické verze Renault Trucks T, C E-Tech modelové řady 2025 jsou nyní dostupné v autorizované síti výrobce.

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button