Silniční doprava

První NovocitLife bude nasazeno v trikolóře na linky PID

Společnost Turancar, oficiální dovozce tureckých autobusů Anadolu ISUZU, představila midibus NovoCiti Life v barvách Pražské integrované dopravy. Do podzimu bude sloužit jako předváděcí vozidlo, pak zamíří k dopravci, který ho bude provozovat.

První dva autobusy Isuzu NovoCiti Life dovezené do Česka už druhý rok jezdí ve službách OAD Kolín v rámci tamější městské dopravy. Také další dva dovezené vozy v roce 2020 už mají svého majitele. Jedním z nich patří AP Tour z východních Čech (autobus je upravený na meziměstský provoz), druhý patří společnosti ICOM transport, která ho nasazuje na MHD v Pelhřimově.

Přečtěte si také

V sídle společnosti Turancar v Praze ve Stodůlkách nyní prochází úpravami další kus, který na podzim čeká nasazení v rámci linek Pražské integrované dopravy. V prvé řadě autobus dostal typické červeno-bílo-modré zbarvení karoserie. Nyní se pracuje na osazení odbavovacího a informačního systému. Další NovoCiti Life dovezené z Turecka pak čeká služba pro obsluhu jednoho z pražských obchodních center.

Isuzu NovoCiti Life je městský, částečně nízkopodlažní minibus. Nízká podlaha tvoří cca 70 % plochy, zvýšena je pouze zadní část. Díky své délce 7863, resp. 8010 mm je jako dělaný do městských center. I přes své kompaktní rozměry totiž pojme až 60 cestujících. V maximální kapacitě je to 21 sedících a 39 stojících. Pokud se počítá s přepravou vozíčkářů či kočárku, kapacita stojících klesne na 31 pasažérů. Poslední variantou je 28 stojících plus čtyři sedící na sklopných sedačkách.

NovoCiti Life je částečně nízkopodlažní městský autobus (FOTO: Turnacar)

Pohon autobusu zajišťuje osvědčený naftový čtyřválec FPT (Fiat Powertrain Technoligies) o objemu 4500 cm3, který disponuje výkonem 137 kW (186 k) a maximálním točivým momentem 680 Nm od 1400 ot./min. Velmi solidně odhlučněný motor spolupracuje s hladce pracujícím šestistupňovým automatem Allison 2100.

Back to top button