Silniční doprava

Renault má novou generaci malých pracantů

Francouzský výrobce představil nástupce malých dodávek Kangoo, a to v osobní i užitkové verzi Van. Pro méně náročné trhy je určený model Express, který také bude mít užitkovou i osobní variantu. Ta se ale do Evropy nepodívá.

Kangoo, Kangoo Van, Express, Express Van – trochu zmatek v označení, co říkáte? Tak si to shrňme. Renault současně představil dva vozy Kangoo a Express, z nichž každý má svou užitkovou i osobní verzi. Na první pohled se sice od sebe tyto vozy až tak neliší, používají ale odlišnou techniku a mají i jiné místo narození. Zatímco Kangoo, postavené na nové koncernové platformě CMF, se bude se vyrábět ve Francii v továrně Maubeuge, Express (pod tímto označením se prodával předchůdce Kangoo vyráběný v letech 1985 až 2000) bude mít svůj původ v marockém Tangieru a využije starší platformu známou z Dacií. Express má být primárně určen pro méně náročné trhy mimo Evropu, nicméně jeho užitková verze Van se do Evropy podívá. Že by nástupce Dacie Dokker? Mimochodem na základě druhé generace Kangoo vznikne i nástupce Mercedesu-Benz Citan včetně osobní verze označené T

Kangoo Van bude k dispozici ve dvou délkových variantách (FOTO: Renault)

Bez B-sloupku

Bližší technické informace Renault zatím tají, ale oba vozy asi budou mít mírně odlišné rozměry. Navíc zatímco Kangoo bude prodáváno ve dvou délkách karoserie, Express jenom v jedné. Kangoo Van nabídne objem nákladového prostoru 3,3 až 3,9 m3 u krátké, resp. 4,2 až 4,9 m3 u dlouhé verze, Express Van bude mít pro náklad připraveno 3,3 až 3,7 m3.

Kangoo Van bude nad konkurencí vyčnívat unikátním řešením nazvaným Easy Side Acces, což je obří boční vstup do nákladového prostoru široký až 1416 mm, což je víc než u bočních dveří u klasických dodávek. Kangoo Van totiž nebude mít na straně posuvných dveří B-sloupek. Jak to v praxi bude vypadat, nevíme, Renault zveřejnil jenom skicu.

Chybějící B-sloupek zvětší přístup do nákladového prostoru z boku na 1416 mm (FOTO: Renault)

Pod označením Easy Inside Gallery se ukrývá vnitřní sklopná zahrádka umožňující přepravu dlouhých a objemných předmětů pod střechou až nad cestující.

Zcela nová přístrojovka

Hodně prokoukl interiér. Kangoo i Express dostanou zcela novou přístrojovou desku, která podle zveřejněných obrázků bude mít celou řadu odkládacích míst a ovladače a prvky dobře známé třeba z modelu Clio. Chybět nebude multimediální systém Renault Easy Link či nové asistenty řízení včetně digitálního vnitřního zpětného zrcátka Permanent Rear View. Tento systém umožňuje skvělou viditelnost dozadu, což je u skříňových vozů velmi praktické. Kangoo dostane kontrolu stability návěsu Trailer Swing Assist a nouzové aktivní brzdění AEBS (Advanced Emergency Braking System).

Kangoo dostalo zcela novou přístrojovou desku (FOTO: Renault)

Kangoo bude i v elektrice

Renault zatím mlčí i o pohonech. Potvrdil jenom, že v nabídce budou benzinové i naftové motory a manuální i automatické převodovky. Osobní i užitkové provedení Kangoo navíc dostane elektrickou variantu.

Kompletní řada čtyř vozů bude představena a prodávána od jara 2021.

Back to top button