Testy užitkových vozidel

Renault Express Van: nejlevnější malá dodávka

Letos na jaře nahradil Renault Express Van oblíbenou Dacii Dokker, která se přestala vyrábět. Převzal tak její pozici na dolním konci ceníku užitkových vozů.

Renault Express je k dispozici v jednom tvaru karoserie L1H1 a je dodáván se dvěma turbodieselovými patnáctistovkami o výkonu 75 a 95, nebo benzínovou třináctistovkou o výkonu 100 koní. Motory jsou spřaženy s šestistupňovou manuální převodovkou.

Užitné vlastnosti

V kabině mohou cestovat dvě osoby. Vůz má využitelný objem nákladového prostoru 3,3 m3 a délku pro náklad 1,91 m. Pokud si připlatíte za otevřenou variabilní přepážku a sklápěcí sedadlo spolujezdce, naložíte 3,7 m3. Užitečná hmotnost vozu je 698 kg, kterou lze za příplatek zvýšit na 780 kg. Ve voze je celkem 10 ok k uchycení nákladu.

Renault Express se prodává v jediné délce karoserie (FOTO: autor)

Vstup do nákladového prostoru

Asymetrické zadní dveře se otevírají v úhlu 180° a boční dveře mají šířku otvoru 716 mm. Do vozu tedy naložíte jednu europaletu zezadu. Boční dveře jsou na ní úzké. Náš vůz měl jen jedny boční dveře. Pokud při práci potřebujete nastupovat z obou stran, méně se naběháte, když si připlatíte za druhé.

Boční vstupní otvor má šířku 716 mm (FOTO: autor)

Ochrana nákladového prostoru

Náš vůz měl nákladový prostor bez ochrany. Takový je vhodný pro převážení lehkých nákladů v měkkých obalech. Pro lepší ochranu nákladového prostoru si můžete připlatit za protiskluzovou podlahu a dřevěné obložení stěn. Další možností je ochrana podlahy pomocí gumového krytu. Stěny mohou být také obloženy plastovými panely s úložnými kapsami. 

Nákladový prostor nemá v základu žádenou ochranu (FOTO: autor)

Motor a trakce

Přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,3 litru, výkonu 100 koní a točivém momentu 200 Nm je příjemně živý. V městském provozu spotřeboval průměrně 7,5 litrů benzínu. K nízkým provozním nákladům přispívá servisní interval motoru 30 000 kilometrů, nebo dva roky. V případě použití vozu na stavbách nebo v jiném obtížném terénu je možné připlatit si za rozšíření ESP o funkci Extended Grip, která usnadňuje jízdu na nezpevněných površích.

Příslušenství pro další náklad

Pokud prostor nestačí, můžete s vozem tahat i přívěs. Elektronický stabilizační systém umí bránit jeho rozkývání. Na střechu lze jako originální příslušenství zakoupit galerii pro převoz dlouhých předmětů nebo speciální nosič s žebříkem.

Praktická kabina

V kabině se nachází velké množství odkládacích prostor, kterým kraluje police nad čelním sklem. V dnešní době každý řidič ocení multimediální systém s dotykovým displejem, na kterém může zrcadlit telefon. Připlatit si můžete i za vnitřní digitální zpětné zrcátko. Výbavu, kterou Renault Express Van v kabině nenabízí, dohání širokými možnostmi přizpůsobení pro různé druhy provozu a podnikání.

Na horní části palubní desky jsou odkládací místa (FOTO: autor)

Technické údaje

VozidloRenault Express Van 1.3 TCe 100
Motor:Ř4/zážehový přeplňovaný
Zdvihový objem:1333 cm3
Max. výkon:75 kW (100 k) /4500 min-1
Max. točivý moment:200 Nm/1500 min-1
Maximální rychlost:167 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:11.9 s
Převodovka:6M
Kombinovaná spotřeba:6,8 l/100 km
Spotřeba v testu:7,5 l/100 km
Emise CO2:153 g/km
Pohotovostní hmotnost:1298 kg
Celková hmotnost:1873 kg
Objem zavazadlového prostoru:3,3 m3
Rozměry d/š/v:4393 x 1775 x 1811 mm
Rozvor:2812 mm
Základní cena test. vozu:245 454 Kč bez DPH

Back to top button