Silniční doprava

Silničáři v Libereckém kraji budou v zimě víc solit

Silničáři v Libereckém kraji budou v zimě víc solit. Do chemické údržby bylo letos nově zařazeno 76 kilometrů silnic třetích tříd hlavně v oblasti Jablonecka a Semilska.

Celkem budou silničáři v kraji používat sůl na více než 974 kilometrech silnic, což představuje 40 procent komunikací v kraji. Další úseky byly do chemické údržby zařazeny hlavně na žádost měst a obcí, řekla ČTK mluvčí Krajské správy silnic Libereckého kraje Jitka Dvorská. Největší rozsah solených silnic přibyl v okolí Železného Brodu, kde se bude nově solit 25 kilometrů silnic třetích tříd. „Požádali jsme o změnu způsobu údržby především s ohledem na autobusovou dopravu,“ řekl ČTK místostarosta Miloslav Louma.

Hlavně do vyšších poloh se podle něj autobusy v zimě dostávaly jen obtížně. Solit se bude nově také například silnice z Raspenavy do Nového Města pod Smrkem, která slouží jako objízdná trasa pro kamiony a autobusy, a také silnice druhé třídy z Jablonného v Podještědí směrem ke státní hranici s Německem. Na Frýdlantsku, které patří k oblastem nejvíce postiženým loňskými povodněmi, se nebudou udržovat v zimě udržovat čtyři kilometry komunikací, na dalších pěti úsecích bude údržba s ohledem na stav komunikace omezena.

Bez údržby zůstane most z Poustky do Minkovic, část silnice z Ludvíkova pod Smrkem do Hajniště, silnice druhé třídy v Andělské Hoře a také cesta pod zámkem ve Frýdlantu. Celkově zůstane v kraji zcela bez údržby necelých 83 kilometrů silnic. „Neuklízejí se ale jen málo frekventované komunikace, po nichž nejezdí veřejná doprava,“ řekl ČTK náměstek hejtmana pro dopravu Martin Sepp (ČSSD). Na devíti úsecích v kraji je povinná zimní výbava. Liberecký kraj je z velké části horskou a podhorskou oblastí, která je na zimní údržbu náročná.

Krajská správa silnic zajišťuje v zimě údržbu bezmála 2100 kilometrů krajských silnic druhých a třetích tříd a téměř 400 kilometrů silnic první třídy pro Ředitelství silnic a dálnic. V posledních šesti letech stála Liberecký kraj zimní údržba v průměru 143 milionů korun. Ta loňská byla ale rekordní, přišla na bezmála 165 milionů. Naopak nejlevnější byla zimní údržba v roce 2007, kdy udržení krajských silnic ve sjízdném stavu přišlo na necelých 119 milionů korun.
 

Přečtěte si také

Back to top button