Silniční doprava

Silnice I/11 má šanci dostat se do transevropské dopravní sítě

Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje usiluje o to, aby se důležitá silnice I/11, protínající celý kraj, stala součástí transevropské dopravní sítě TEN-T.

Ta má být podle nové dopravní strategie Evropské unie hlavní dopravní sítí v Evropě. Zařazení do této sítě by znamenalo možnost získat na rychlou modernizaci přetížené silnice evropské peníze. Informovali o tom dnes v Ostravě účastníci mezinárodní konference Transport 2011. 

    
Silnice I/11 vede od slovenských hranic přes Třinec, Havířov, Ostravu, Opavu, Bruntál a Rýmařov na Šumperk a dál do východních Čech. Nejproblematičtější část je mezi Třincem-Oldřichovicemi a Bystřicí na Frýdecko-Místecku. „Kdyby se silnice I/11 stala součástí sítě TEN-T, mohla by se její modernizace dostat do Operačního programu Doprava na léta 2014 – 2020 a byl by zajištěn přísun nutných finančních prostředků z unie,“ uvedl generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. Zařazení silnice I/11 do koncepce se podle něj nyní posuzuje v Bruselu. 

    
TEN-T má plnit funkci dopravní páteře jednotného trhu. Cílem je zajistit do roku 2050, aby se většina obyvatel a podniků v EU nacházela nejdále 30 minut cesty od hlavní sítě. „Po modernizaci silnice I/11 by bylo reálné, aby se do půl hodiny lidé z Opavy či Třince přesunuli do Ostravy. Tam vede dálnice, která je už nyní v základní síti TEN-T,“ uvedl prezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Pavel Bartoš. 

    
Dvoudenní konference Transport, která dnes začala v Ostravě, se letos koná popatnácté. Její účastníci jednají například o železniční dopravě a jejích perspektivách, o vodních cestách ve střední Evropě či o spolupráci v rámci severojižní evropské dopravní osy Balt – Jadran.
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button