Transit ujíždí na elektronech
Ford v on-line premiéře představil elektrickou verzi nejprodávanější skříňové dodávky na světě. E-Transit bude k dispozici v celkem 25 variantách a na jedno nabití ujede až 350 km. A má extrémně silný elektromotor a když bude potřeba, poslouží i jako pojízdná elektrocentrála.
V Evropě Ford elektrifikuje užitkové automobily od roku 2018, kdy realizoval zkoušky vozů Transit Custom Plug-In Hybrid v reálném nasazení v Londýně, Kolíně nad Rýnem, Valencii nebo Ankaře. Získané poznatky o nabíjecích zvyklostech řidičů a využívání vozů nalezly uplatnění i při vývoji E-Transitu a na něj navázaných služeb.
25 variant
V Evropě bude Ford nabízet celkem 25 konfigurací E-Transitu – zákazníci si můžou vybrat mezi variantami Van, DCiV a podvozek, několika délkami a výškami a různými variantami celkové přípustné hmotnosti až do 4,25 t. Užitečné zatížení činí 1616 kg v případě verze Van a 1967 kg v případě podvozku. Díky uložení akumulátoru pod podlahou se E-Transit pyšní stejným objemem nákladového prostoru jako Transit se vznětovým motorem a pohonem zadních kol, tedy 15,1 m3. O svižný pohyb i plně naloženého vozu se postará elektromotor se 198 kW (269 k) a 430 Nm, který pohání zadní kola. E-Transit se může pochlubit nejvýkonnějším motorem ze všech plně elektrických dodávek nabízených na evropském trhu.
Až 350 km
Akumulátor s využitelnou kapacitou 67 kWh zajistí modelu E-Transit dojezd až 350 km dle metodiky WLTP, což s rezervou postačuje k běžnému dennímu nájezdu i při zohlednění proměnlivých klimatických podmínek a hmotnosti přepravovaného nákladu.
E-Transitu nabízí několik jízdních režimů, například Eco má přinést snížení spotřeby elektřiny u nezatíženého vozu až 10 procent. Zároveň omezí nejvyšší rychlost, reguluje akceleraci a optimalizuje fungování klimatizace. Nechybí ani funkce plánovaného temperování kabiny při nabíjení.
E-Transit lze nabíjet střídavým i stejnosměrným proudem. V Evropě dostane ve standardu 11,3kW nabíječku, která nabije akumulátor na 100 % za 8,2 hodiny. Příplatková rychlonabíječka s výkonem až 115 kW zvládne doplnit akumulátor z 15 na 80 % za 34 minut. Záruka na akumulátor a vysokonapěťové komponenty činí osm let, nebo 160 000 km, na celé vozidlo Ford poskytuje garanci jeden rok bez omezení nájezdu.
Pojízdná elektrocentrála
Na přání dodávaná výbava palubního napájení (Pro Power Onboard) umožní využívat E-Transit jako pojízdnou elektrocentrálu, z níž lze kdekoliv v terénu napájet nebo nabíjet elektrické nářadí výkonem až 2,3 kW. Na evropském trhu lehkých užitkových automobilů dosud nikdo takovou funkci nenabízí.
Do prodeje za rok
K prvním evropským zákazníkům zamíří E-Transit začátkem roku 2022. Těšit se mohou i na novou generaci komunikačního a zábavního systému SYNC 4 s 12“ dotykovou obrazovkou, vylepšeným hlasovým ovládáním a na přání také s navigací rozšířenou o cloudové funkce. Díky aktualizacím na dálku se bude E-Transit v průběhu času postupně zdokonalovat a získávat nové funkce.