Zprávy
Vyšší užitečné zatížení návěsů Kögel Cargo Coil a Cargo Coil Rail
Návěsy Kögel Cargo Coil a Cargo Coil Rail podstoupily jako první varianty z portfolia valníkových návěsů Kögel generační obměnu na design NOVUM a jsou okamžitě k objednání.
Návěsy pro přepravu cívek a dělené pásové oceli jsou tak nyní vybaveny i optimalizovaným profilem vnějšího rámu a vylepšenou konstrukcí, která je charakteristická pro návěsy generace NOVUM. Nové návěsy Cargo Coil mají navíc až o 150 kilogramů nižší vlastní hmotnost než předcházející generace. Návěs Cargo Coil má v základní výbavě vlastní hmotnost přibližně od 6 650 kilogramů a návěs Cargo Coil Rail přibližně od 6 900 kilogramů. Nový podélný nosník s výškou 435 milimetrů přináší oproti starší generaci nejen větší užitečné zatížení, ale i výhodnější celkovou výšku při stejné výšce nástavby. U obou návěsů lze navíc docílit velmi vysokého stupně individualizace.
NOVUM – nová generace vozidel Kögel Trailer
Návěsy Cargo Coil a Cargo Coil Rail generace NOVUM disponují stabilním svařovaným rámem odolným proti zkroucení, se zasunutými příčnými nosníky pro vysoké užitné a bodové zatížení. V prohlubni na svitky, která má v sériovém provedení délku 7 200 milimetrů, se přepravují cívky a dělená pásová ocel o průměru 900 až 2 100 milimetrů s maximálním rovnoměrným zatížením 30 tun na jeden a půl metru. Pro zajištění nákladu jsou sériově rozmístěny v prohlubni pro svitky dva páry kapes na sloupky – jeden pár kapes na sloupek na přední části korby a jeden pár ve vzdálenosti asi 2 050 milimetrů pro uchycení trubek čtvercového průřezu. Volitelně lze dodat v prohlubni pro svitky pět nebo osm párů kapes na sloupky. Můžete si zvolit i osm párů kapes na sloupek ve vnějším rámu. Navíc lze nainstalovat dva nebo čtyři kusy kapes na sloupek namísto čelní stěny. Nový užší, ale silnější koncový plech na zádi návěsu přináší lepší stabilitu, stejně jako nová konzola propojovacích zásuvek na přední stěně, která odvádí síly přes podélné nosníky do rámu. Nový profil vnějšího rámu významně zlepšuje dostupnost vázacích bodů Vario-Fix, takže je možné zajištění nákladu ve vnějším děrovaném ocelovém rámu Vario-Fix při zatažené plachtě, i ve spojení s volitelně použitelnými bočnicemi. V případě popruhů s ostrými háky musejí být bočnice pro zaháknutí otevřené. V případě popruhů s plochými háky je možné zaháknutí i se zavřenými bočnicemi. Sériové obsažených 13 párů vázacích třmenů je nově opatřeno bočními háky pro jednodušší manipulaci a disponuje tažnou silou 2 500 kilogramů, resp. 4 000 kilogramů. Díky uchopovacím hranám integrovaným v rámu, plachtové ochraně proti čelistem chapače z aramidové tkaniny a speciálním osám ve výbavě Rail lze návěsy Cargo Coil Rail naložit i na železnici. Návěs je přitom dimenzován pro flexibilní nakládku na nejběžnější kapsové železniční vozy.
Nástavba
Přední stěna včetně předních objemových rohových sloupků, zadních rohových sloupků a portálových vrat v zadní stěně – to vše je v základní výbavě u návěsů Cargo Coil a Cargo Coil Rail vyrobeno z hliníku. Celou řadu výhod přináší standardizace rohových sloupků se zvedací střechou a bez ní. Především ve spojení s volitelnou zvedací střechou dochází k úspoře hmotnosti. Navíc lze snadněji umístit palety na přední stěnu při boční nakládce. Kromě toho mají i tato vozidla generace NOVUM stejně velká pole bočnic. Rozdílně dlouhé zásuvné latě tak patří minulosti. Kapsy na latě lze variabilně uspořádat prostřednictvím děrované lišty na rohové sloupky a do úložiště latí. Samozřejmě mají návěsy Cargo Coil a Cargo Coil Rail certifikát o zajištění nákladu podle normy DIN EN 12642 kód XL. Díky modulovému systému lze u návěsů Cargo Coil a Cargo Coil Rail generace NOVUM také použít variabilní nástavbu známou z modelu Kögel FlexiUse. Nástavba nabízí vpředu osm možností přestavení vzdálenosti po 25 milimetrech a vzadu čtyři možnosti přestavení po 50 milimetrech. Také lze nezávisle přestavit výšku nástavby vpředu a vzadu o 200 milimetrů. Můžete tedy provádět každodenní přepravu zboží s vnitřní světlou výškou od 2 700 do 2 900 milimetrů nebo od 2 750 do 2 950 milimetrů vpředu i vzadu.
Standardně s nápravou Kögel Trailer – KTA
U modelů Kögel Cargo Coil jsou standardně zabudované spolehlivé nápravy Kögel Trailer – KTA, které dobře drží stopu. Jedinečné „dvojité pérování“ KTA z měkkého gumového ložiska a vodicího ramena z pružinové oceli zlepšuje nejen jízdní vlastnosti návěsu, ale zajišťuje také menší opotřebení.
Je to možné i u generace NOVUM – perfektní zajištění nákladu s řešením Kögel Coilfix
Volitelně je k dispozici návěs Cargo Coil a Cargo Coil Rail se systémem zajištění nákladu Coilfix. Systém Coilfix se skládá z jedné upínací tyče, čtyř nástrčných sloupků pro trubky čtvercového průřezu s háky na těžký náklad a úchytnými otvory pro distanční trubky, dvou distančních trubek a vždy tří vázacích lan a upínacích popruhů k diagonálnímu upevnění. Tím je zajištěno tvarové zabezpečení. Použitím upínací tyče a zástrčných klanic naplocho je zabráněno poškození cívek a pásových rolí.
Různorodá individuální výbava
Pro návěsy Kögel Cargo Coil a Kögel Cargo Coil Rail generace NOVUM je přirozeně k dispozici i další různorodá individuální výbava. Patří sem např. rozmanité balíčky pro zajištění nákladu, výbava RoRo, bočnice, dvojitá kodifikace pro železnici a mnoho dalších.
Povrchová vrstva KTL: trvalá ochrana proti korozi
U návěsu Kögel Cargo Coil a Cargo Coil Rail je celý rám vozidla trvale chráněn proti korozi prostřednictvím nanokeramické technologie a povrchové vrstvy KTL s následně naneseným lakem vytvrzeným UV zářením.