Zprávy

Za týden startuje těžká Silk Way Rallye

Poslední ostré testování a pak přesun do Moskvy. V posledních dnech měli členové závodního týmu MKR Technology hodně napilno.

Už tento víkend totiž startuje jedna z nejtěžších rally světa – ruská Silk Way, která je mnohými srovnávána s věhlasným Dakarem. Na té se poprvé v závodní roli představí nový speciál ze severočeského technologického centra a ambice tentokrát nejsou nijak skromné.
 
„Chceme pódium,“ netají se šéf severočeské ekipy MKR Technology Mario Kress, který se svým týmem v úterý odlétal do Moskvy, kde je už v pátek čeká slavnostní zahájení.
 
Před odjezdem na těžkou misi oba závodní speciály Renault Trucks – K520 a zcela nový Sherpa absolvovaly závěrečnou testovací přípravu ve vojenském prostoru ve slovenské Senici. Uplynulou středu se kamiony přesunuly do Holandska a v pátek zamířily do finských Helsinek, kde se veškerá technika v sobotu nalodila a odplula do Petrohradu, odkud přejela do Moskvy. „V pátek nás čeká slavnostní představení a startovní pódium na Rudém náměstí. Od soboty už na řadu přijde patnáct náročných etap,“ podotkl šéf projektu MKR Adventure Mario Kress, který má na starosti kompletní stavbu obou závodních kamionů.
 
Do nich usednou zkušení piloti nizozemské stáje Mammoet Rallye Sport – v trambusovém renaultu pojede Pascal de Baar a speciál s „čumákem“ Sherpa, který zažije svoji závodní premiéru, povede Martin van den Brink. S ním v kabině bude i roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský. „Budeme zkoušet zcela nové technologie. Novinkou je určitě celý systém odpružení. Hlavním cílem je získat maximum dat a závodních kilometrů pro co nejlepší přípravu na hlavní cíl, kterým je Dakar. Kdybych ale řekl, že jedeme závodit bez ambicí, nebyla by to pravda. Věříme si a chceme být po těch třech víkendech na pódiu,“ jde do závodu s odhodláním Mario Kress.
 
Závod odstartuje v Moskvě v sobotu 9. července a skončí v neděli 24. července v čínském Pekingu. Během více než dvou týdnů na posádky čeká jediný den volna a to 15. července v Kazachstánu. Během jejich mise budou muset projet trojici zemí – Rusko, Kazachstán a Čína, zvládnout patnáct etap a celkem ujet přes deset tisíc velmi těžkých kilometrů. Přes čtyři tisíce přitom tvoří měřené speciálky. Velká bude i konkurence. Nechybí kamazy, mazy i MANy. Na startu bude i loňský vítěz Dakaru Rus Mardějev nebo i dvojice českých tater týmu Bonver Dakar Project s piloty Tomášem Vrátným a Arturem Ardavičusem, kterým MKR Technology chystá závodní agregáty. Společná pomoc je tak nasnadě. „Sherpa jede velmi rychle, ale strategii budeme plánovat podle vývoje závodu,“ dodal šéf severočeského týmu Mario Kress.
            

 

Přečtěte si také

Back to top button