Čeští biatlonisté přesedlali z Volva do Renaultu
Logistická společnost DB Schenker, která se již čtvrtý rok stará o přesuny na jednotlivé závody Světového poháru, obměnila tzv. biatlonový kamion. V letošním ročníku ho nově tahá Renault T High 480 a samotný návěs získal nový polep.
Novému designu servisního kamionu v národních barvách dominují malorážkou mířící Michal Krčmář a na startu soustředěná Markéta Davidová. Na návěsu i tahači pak nechybí ani tradiční národní symbol lva.
„Předchozí tahač Volvo už najezdil přes 800 tisíc kilometrů a bylo zapotřebí ho vyměnit. Kamion má poměrně krátké přejezdy mezi závody a pak vždy stojí dva týdny v mrazu nebo vlhku. Různé součástky se tak opotřebovávají rychleji než u jiných návěsů, které sice najezdí statisíce kilometrů navíc, ale jsou neustále v provozu,“ vysvětluje Martin Žák, jeden z řidičů biatlonového speciálu. „Zvolili jsme Renault, což je dceřiná značka Volva. Spojuje se v něm osvědčená kvalita pohonných jednotek Volva a komfort pro řidiče, který přináší Renault. Tahač má zároveň veškeré bezpečnostní a ekologické novinky.“
Biatlonová souprava křižuje Evropou a většinou jezdí do vysoko položených horských oblastí, kde řidiči zcela jistě ocení to, že díky hliníkovým komponentům je tahač lehčí, čímž ušetří spotřebu paliva i emise. Dvojici řidičů Martinu Žákovi a Veronice Vébrové budou na palubě kromě elektronických asistenčních systémů rozjezdu do kopce pomáhat také senzory kontroly tlaku v pneumatikách nebo kontrola stability vozidla.
Na začátku ledna se kamion vydal do německého Oberhofu a následně přejede do italské Anterselvy. Pak zřejmě vyrazí rovnou do slovinské Pokljuky nebo jiného blízkého střediska, kde se Češi budou připravovat na světový šampionát, který se právě v Pokljuce bude konat. V březnu zůstane dva týdny v Novém Městě na Moravě a sezónu uzavře v norském Holmenkollenu.