Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise
Severočeský tým MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. V uplynulém týdnu strávili konstruktéři několik dnů na písečném povrchu v Polsku.
A hlavním cílem testování hybridního speciálu bylo zaměřit se na zdokonalení odpružení, zlepšení chlazení a zejména zvýšení výkonu a snížení emisí. Šéf týmu Mario Kress je z nových výzev nadšený.
„Provedli jsme velké množství zásadních technických úprav. Tou největší je určitě instalace druhé baterie s větší kapacitou, díky které šetříme dieselový agregát, přidáváme dvě stě koní navíc, ale přitom výrazně snižujeme emise a zplodiny. Jdeme úspěšně po nové cestě, ale žádný vývoj nejede po rovné uhlazené asfaltce. Tady jsme v terénu, takže každá velká úprava s sebou přináší také nově vzniklé problémy. Před námi je tak několik dalších týdnů, abychom systém udělali co nejspolehlivější,“ klade si před sebe velké výzvy Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf projektu MKR Adventure, který připravuje závodní kamiony pro dálkové soutěže.
Do Polska severočeští konstruktéři vyjeli se dvěma renaulty holandského závodního týmu Riwald Dakar. Za volantem tedy seděli piloti Gert Huzink a Pascal de Baar. A právě na Huzinkův hybridní speciál se zaměřovala hlavní pozornost. Kamion dostal druhou baterii a s ní přišlo i dvě stě koňských sil navíc.
„Podpořili jsme tím činnost elektromotoru na úkor konvenčního agregátu. Motor tím více šetříme a prodlužujeme jeho spolehlivost. Se snížením síly dieselového motoru pak přímo souvisí i snížení emisí. Jdeme tedy ruku v ruce s plánovaným zlepšením ekologických dopadů,“ podotkl Mario Kress.
Kressův tým se zaměřil i na celkové lepší chlazení. Dlouhodobě totiž bojuje s vysokými teplotami a přehříváním, které pak snižuje spolehlivost a životnost systémů. Velkou výzvou je odpružení kabiny. Kamiony dostávají nová péra jak na přední tak i na zadní nápravě.
„Na díly jsme čekali přes dva měsíce. Zpožděné dodávky nás trochu brzdí. Potřebovali bychom jet ve větším tempu. Testy totiž ukázaly, jak se odpružení silně podepsalo na výkonu jako takovém. Máme z toho radost a budeme se tomu dále věnovat,“ sdělil Mario Kress.
Aplikace novinek tedy s sebou přinesla řadu pozitivních výsledků. „Piloti jsou spokojeni. Na nás je teď řešit a testovat spolehlivost. Vždy totiž nakonec musíme dojít k určitým kompromisům, protože není možné zvýšit výkon na úkor životnosti. Před námi jsou tři čtyři týdny práce a pak nové testování,“ plánuje Mario Kress z MKR Technology.