DAF je připravený na HVO
DAF je připravený na HVO. Vedle zavedení kompletní řady plně elektrických vozidel a vývoje vodíkové technologie připravuje společnost DAF své spalovací motory na nové typy paliv, které dále snižují emise CO2.
HVO – hydrogenovaný rostlinný olej – je biopalivem nejnovější generace, které umožňuje snížení emisí CO2 až o 90 % a lze je dokonale využít ve všech vozidlech DAF nové generace.
DAF je připravený na HVO
Hydrogenovaný rostlinný olej (HVO) je vyroben z odpadních produktů a tuků z potravinářského průmyslu. V současné době se jedná o nejudržitelnější palivo na trhu s dieselovými vozidly a nabízí snížení emisí CO2 („Well-to-wheel“) až o 90 % v porovnání s běžnou naftou. Na rozdíl od předchozích generací biopaliv nemá HVO žádný vliv na výrobu potravin.
Kromě ekologických výhod je dalším důležitým přínosem, že HVO lze používat v nákladních vozidlech DAF bez jakýchkoli úprav vozidel a zároveň udržovat vynikající výkon vozidel a také servisní intervaly až 200 000 kilometrů pro dálkovou přepravu.
Je vhodný pro celou produktovou řadu DAF
Všechny nejnovější generace nákladních vozidel DAF jsou připraveny k použití 100 % HVO, včetně oblíbené řady LF pro rozvoz zboží, univerzální řady XD (International Truck of the Year 2023) pro distribuci a specifické aplikace a „nejvyšší řady“ XF, XG a XG+ (International Trucks of the Year 2022) pro těžkou a dálkovou přepravu.
„Společnost DAF stojí v čele snah naší společnosti snížit emise CO2“, říká Patrick Dean, hlavní inženýr společnosti DAF Trucks a člen představenstva. „V roce 2018 jsme byli první, kdo představil plně elektrické nákladní vozidlo a v loňském roce jsme představili zcela novou generaci elektrických vozidel s „nulovými emisemi“ a dojezdem až 500 kilometrů. Jsme také připraveni na nové generace paliv. HVO nám umožňuje udělat obrovský skok ve snižování emisí CO2, již dnes, se současnými nákladními vozidly na trhu a „Well-to-wheel“, což je ještě důležitější.
Pokud jde o emisní certifikaci CO2 pro nákladní vozidla, bylo by velkým krokem vpřed, kdyby evropská legislativa zhodnotila přínos čistých paliv ke snížení emisí CO2, protože si nemůžeme dovolit ponechat nevyužité žádné příležitosti k dosažení udržitelné silniční dopravy. Je třeba rozšířit zaměření na celý řetězec – od zdroje energie až po to, co vychází z výfuku – místo toho, aby se zaměřoval pouze na část ‘tank-to-wheel’.“