Model EQS s rozsáhlou modernizací
Model EQS s rozsáhlou modernizací. Od uvedení špičkového plně elektrického modelu EQS na trh pokračuje automobilka Mercedes-Benz v průběžném vylepšování tohoto vozu a jeho sesterských modelů. Inovace u modelů EQE, EQE SUV, EQS a EQS SUV probíhají nezávisle na pravidelných aktualizacích a rychleji než kdykoli v minulosti.
Automobilka reaguje na zpětnou vazbu od zákazníků průběžnými inovacemi. V roce 2024 však dostává EQS mimořádně rozsáhlou sadu vylepšení. Vlajková loď mezi elektrickými modely značky přijíždí s dojezdem prodlouženým až o 82 kilometrů, s novou chromovanou maskou a vzpřímenou třícípou hvězdou na kapotě a ještě větším komfortem na zadních sedadlech.
Model EQS se při uvedení na trh stal jedním z nejlepších elektromobilů z hlediska dojezdu. Nyní budou moci zákazníci ujet ještě více kilometrů bez zastávky na nabíjení. Díky zvýšené kapacitě trakčního akumulátoru ze 108,4 na 118 kWh se maximální dojezd verze EQS 450 4MATIC zvyšuje ze 717 až na 799 kilometrů (kombinovaná spotřeba energie dle WLTP 17,0–20,9 kWh/100 km; kombinované emise CO2 0 g/km). To znamená prodloužení dojezdu o více než 11 procent.
Varianta EQS 450+ s normovaným dojezdem 683–822 kilometrů dokonce může překonat hranici 800 km (kombinovaná spotřeba energie WLTP 16,3–19,9 kWh/100 km; kombinované emise CO2 0 g/km)[1]. Stávající verze Mercedes-Benz EQS 450+ dokázala již v roce v roce 2021 stanovit několik doposud nepřekonaných českých rekordů. Vůz v běžném provozu ujel 852,9 km na jedno nabití. Výsledek byl ověřen a zapsán do České databanky rekordů. V praxi dosažená hodnota téměř 853 km je tak důkazem, že předvídavou jízdou lze dosáhnout i lepšího výsledku, než kolik stanovuje předpis. Skutečná spotřeba během zkoušky, zjištěná po dobití akumulátoru zpět na 100 % včetně ztrát při dobíjení, činila 13,43 kWh/100 km.
Mercedes-Benz také zvýšil hmotnost přívěsů pro sedany EQS a EQE s pohonem všech kol 4MATIC, a to ze 750 na 1 700 kilogramů. To znamená, že dosahují podobné úrovně jako varianty SUV. Nově tak mohou zákazníci zapojit za elektromobil například přívěs pro transport koní.
Nová maska nabízí avantgardní vzhled
Charakteristickým znakem plně elektrických vozů od automobilky Mercedes-Benz je sytě černý panel coby čelní maska, na kterou plynule navazují světlomety. Designéři nyní tuto osobitou tvář EQS vylepšili: vrcholný model je standardně vybaven novou chromovanou maskou. Zapuštěné a lesklé lamely vytvářejí elegantní kontrast k temně černému pozadí. Tato čelní maska je kombinována se vzpřímenou hvězdou na kapotě a kombinuje avantgardní vzhled vozu s ikonickým symbolem značky Mercedes-Benz.
Neustálé zlepšování komfortu pro cestující vzadu
Modely EQS, které jsou vybaveny volitelnou Sadou Executive Plus pro zadní sedadla s nastavitelnými sedadly, mají nyní u sedadla vpravo vzadu speciální šikmou opěrku nohou. Je umístěna mezi kolejnicemi předního sedadla a znatelně zvyšuje pohodlí na zadních sedadlech, protože umožňuje příjemně si opřít chodidla.
Tento nejnovější doplněk je dalším, ale zdaleka ne jediným komfortním vylepšením Sady Executive Plus pro zadní sedadla: sedadlo spolujezdce lze sklopit dopředu a opěradlo vzadu sklonit až v úhlu 38 stupňů. Tím je zajištěno ještě více prostoru pro cestující. V příplatkové výbavě nechybí ani vyhřívání sedadel Plus a vyhřívání krku a ramen vzadu, stejně jako vzduchové nastavení hloubky sedu. Do zadní části předních sedadel je nyní zabudován osvětlený ozdobný prvek.
Skutečnost, že Mercedes-Benz v několika krocích zvýšil komfort zadních cestujících v modelu EQS, se týká i Sady pro zadní sedadla, která je již delší dobu součástí standardní výbavy. Opěradlo lze stisknutím tlačítka nastavit v úhlu od 27 do 36 stupňů. Vícevrstvý vzhled potahů zdůrazňuje individuální charakter sedadla. Ještě pohodlnější posez přináší o 5 milimetrů silnější polstrování opěradla.
Automatická změna jízdního pruhu na dvouproudých dálnicích
S funkcí Automatické změny jízdního pruhu (Automatic Lane Change – ALC) nyní Mercedes-Benz přistoupil k dalšímu vývoji inteligence asistenčních systémů na úrovni 2 (SAE Level 2) v Evropě. Samočinná změna jízdního pruhu nabízí podporu na dálnicích se dvěma konstrukčně oddělenými jízdními pásy a se stanoveným rychlostním limitem do 140 km/h. V modelech EQS je od modelové proměny v roce 2024 instalována z výroby.
Automatická změna jízdního pruhu je součástí Aktivního adaptivního tempomat DISTRONIC a Aktivního asistenta řízení. Pokud vpředu jede pomalejší vozidlo, může vůz v rychlostech 80 až 140 km/h sám zahájit změnu jízdního pruhu. Jestliže radary detekují dostatek místa a rozpoznají značení jízdních pruhů, může EQS pomalejší vozidlo předjet zcela samočinně. Předpokladem je dálnice s rychlostním limitem a minimálně dvěma jízdními pruhy a vybavení vozidla navigací MBUX. Systém nevyžaduje žádné reakce od řidiče, změna jízdního pruhu je automatická. Odpovědnost za řízení vozidla zůstává na řidiči, změny jízdních pruhů je proto nutné neustále sledovat. Automobilka již nabízí funkci automatické změny jízdního pruhu pro některé modelové řady v USA a Kanadě.