DB Schenker zařadil do flotily tři nové elektrické tahače Volvo
DB Schenker zařadil do flotily tři nové elektrické tahače Volvo. Flotilu nákladních vozidel DB Schenker poháněných bateriemi rozšířily tři nové modely Volvo FH Aero Electric. Přepravce je nasadí na pravidelnou přeshraniční trasu do Maďarska.
První tahač s elektrickým pohonem pořídil DB Schenker loni v létě. Po pozitivních zkušenostech s modelem VOLVO FM Electric se logistická společnost rozhodla zakoupit další tři elektrická vozidla, tentokrát model FH Aero Electric, která jsou díky novému aerodynamickému faceliftu uzpůsobena k větší úspoře energie.
Model Volvo FH má vyšší kabinu pro pohodlnější a delší jízdy a AERO znamená aerodynamický tvar zlepšující ekonomiku provozu na delších trasách, nižší odpor vzduchu, lepší jízdní vlastnosti a v neposlední řadě bezpečnost a nejvyšší úroveň pohodlí pro řidiče. Vedle toho má model Aero místo klasických zpětných zrcátek kamerový systém CMS, jehož obraz řidič sleduje na monitorech uvnitř vozidla. Výhody jsou širší zorné pole, a tím pádem lepší viditelnost, stejně jako noční režim, nebo lepší obraz za špatných podmínek. Důležitá je i aerodynamika, kamery jsou menší, což snižuje odpor vzduchu, a tedy i spotřebu paliva.
„Na základě pozitivní zkušenosti s prvním dodaným elektrickým tahačem vozidlem jsme rádi, že jsme mohli zrealizovat tuto opakovanou objednávku a pokračovat v podpoře našeho zákazníka v jeho úsilí o ekologičtější a efektivnější přepravu. Jsme přesvědčeni, že tento nový model přinese další výhody a posílí vztah mezi našimi firmami,“ dodává obchodní ředitel Volvo Trucks Vladimír Sklář.
Hranice ani dlouhé vzdálenosti nejsou pro elektrické tahače překážkou
První elektrické Volvo již více než rok slouží jako „shuttle“ mezi distribučním centrem DB Schenker v Blučině a nedalekým výrobním závodem významného high-tech zákazníka. Obě společnosti pojí podobné závazky k životnímu prostředí, a proto se rozhodly zapojit elektrická nákladní vozidla ve větším měřítku. Nová vozidla proto budou nasazena na pravidelné zahraniční trase o délce 260 km do Maďarska.
„Nabíjecí stanice jsou na našich terminálech v Brně, ve Valašské Meziříčí a v Bratislavě, ale také budeme využívat veřejné rychlonabíjecí stanice na trase, primárně v Trnavě,“ prozrazuje Petra Sůvová, manažerka provozu přímých přeprav DB Schenker pro Česko a Slovensko. Vozidla budou jezdit v denním režimu, takže přes noc se budou nabíjet v areálech DB Schenker, a na trase se dobijí do plné úrovně na rychlonabíjecích stanicích, kde doba dobití nepřesáhne 60 minut.
„Řidiči si mohou snadno plánovat svůj denní výkon tak, aby během dobíjení zároveň využili čas na povinnou přestávku,“ říká Petra Sůvová a dodává, že se jedná o velmi zkušené řidiče s dlouhou praxí, kteří vnímají řízení elektrického trucku jako prestižní odměnu za svou práci.
Kromě elektrických tahačů Volvo provozuje DB Schenker v Česku a na Slovensku také elektrické dodávky. Na obou trzích se navíc testují další elektrické tahače, které by mohly elektrifikovaný vozový park společnosti doplnit v příštím roce.