Nadrozměrné zásilky jsou výzva
Nadrozměrné zásilky jsou výzva. Přeprava nadrozměrných zásilek a neobvyklých nákladů je součástí služeb, které mezinárodní logistická společnost Gebrüder Weiss nabízí svým obchodním partnerům.
„Realizace těchto zakázek vyžaduje speciální přepravní techniku, vozidla nebo balení a také pro naše kolegy představuje velkou výzvu především při plánování tras, zajištění příslušných povolení či doprovodů a podobně. Tyto přepravy ovšem představují nejen skvělou příležitost, jak ukázat profesionální přístup naší společnosti, ale současně jsou pomyslným zlatým hřebem tohoto odvětví, k jehož dosažení jsou nutné zkušenosti a odbornost“ uvádí Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.
Nadrozměrné zásilky jsou výzva
I v loňském roce řešili specialisté „break bulk“ přeprav opravdu obrovské výzvy. Jednou z těch doslova největších byla přeprava dvou transformátorů s celkovou hmotností 380 tun, jež směřovaly lodí z Rotterdamu do Maroka. Každý z transformátorů tedy vážil neuvěřitelných 190 tun, přičemž jeden mířil do přístavu v Ajunu a druhý do přístavu v Tangeru.
Přeprava v této váhové kategorii klade extrémní požadavky na přípravu, protože ne každá loď může převážet tak těžký náklad. Situaci ještě víc komplikovaly lokální podmínky v Ajunu, neboť zdejší přístav má pouze jedno kotviště s omezením délky a ponoru nákladních lodí. Tým Gebrüder Weiss tedy využil víceúčelovou nákladní loď o délce 118 metrů se dvěma jeřáby na palubě, které mohou dohromady zvednout až 280 tun.
Rovněž bylo nutné zajistit maximální bezpečnost po celou dobu plavby. Vzhledem k vysoké hmotnosti nákladu nebyly běžně využívané řetězy a lana dostačující k zajištění nákladu, proto byly ve výchozím přístavu v Rotterdamu přivařeny speciální zarážky, jež zabránily sklouznutí nákladu na rozbouřeném moři během 8denní plavby. Díky těmto opatřením se podařilo náklad dopravit bezpečně a včas do obou cílových přístavů.
Specialisté na alternativní řešení
Velkou vzdálenost po moři urazilo také velkoobjemové vybavení pro zavlažovací systém, kterému kvůli nečekaným komplikacím hrozilo zdržení až několik týdnů v hamburském přístavu. Zaměstnanci Gebrüder Weiss přišli s jedinečným řešením, kdy přesměrovali náklad do Antverp, odkud cestoval po moři na velkonákladové lodi až do Nového Westminsteru v Kanadě. Rychlým řešením se tak týmu Gebrüder Weiss podařilo předejít nežádoucímu zpoždění zásilky a ukázat schopnost pružně reagovat na nečekané situace.
Klenot ze skla a oceli
V loňském roce byl v jižní Gruzii otevřen 240 metrů dlouhý skleněný most vedoucí nad kaňonem Dashbashi, který se nachází asi dvě hodiny jízdy od hlavního města Tbilisi. Uprostřed unikátní lávky se nachází vyhlídková plošina a bar ve tvaru diamantu. Stavba originálního architektonického objektu z oceli a skla, který usiluje o zápis do Guinessovy knihy rekordů jako největší a nejvyšší závěsná stavba světa, trvala přibližně tři roky. Logistickou podporu při tom poskytnul Gebrüder Weiss Gruzie, jenž pod vedením dopravního oddělení v Tbilisi přepravil z Itálie dva kabelové navijáky o celkové hmotnosti 36 tun.
Trasa dlouhá 4 300 kilometrů vedla přes Turecko a trvala 15 dní. Nejnáročnější úkol spočíval v nalezení speciálních nákladních automobilů, které odpovídaly požadavkům pro naložení nadrozměrného nákladu a jeho bezpečné ukotvení. Obzvlášť poslední fáze trasy vyžadovala mimořádně citlivou manipulaci, protože cesta vedla úzkými serpentinami vysoko v horách. Klíčovou roli v celém projektu proto sehrála precizní koordinace a profesionální výkon.
Transport unikátního vozu do pouště
Velmi specifické dovednosti a zkušenosti vyžadovala zakázka, během níž dostali specialisté Gebrüder Weiss příležitost připravit a realizovat převoz speciálního pouštního modelu vozu Audi e-tron na Mistrovství světa ve fotbale 2022 v Dauhá v Kataru. Know-how týmu frankfurtského zákaznického servisu umožnilo společnosti Gebrüder Weiss předem získat všechny přesné parametry nutné k úspěšné realizaci leteckého transportu. Pracovníci Gebrüder Weiss následně vyzvedli vůz ze speciální balírny v Dietzenbachu v Německu a odtud jej bezpečně dopravili na letiště ve Frankfurtu. Díky zkušenostem týmu a pečlivě naplánovaným krokům přistálo vozidlo včas v Dauhá, kde ho mohli obdivovat návštěvníci fotbalového mistrovství světa.