Testy nákladních vozidel

Praha testuje elektrickou kukačku

Praha testuje elektrickou kukačku. Představte si město, kde se ráno probouzíte do čisté ulice bez hluku motorů a výfukových plynů…

Takováto vize by mohla brzy být realitou i v našich českých městech. Praha právě testuje nový typ elektrického popelářského vozu, který má potenciál radikálně změnit způsob, jakým udržujeme naše města čistá. Nazveme ho „elektrická kukačka“.

Začněme historií. Termín „kukačka“ se u nás vžil díky německé firmě Keller a Knappich, která v roce 1931 představila popelářský vůz. Pak se firma přejmenovala na KUKA a její vozy se v Československu staly rychle standardem.  Odtud “kukačka”. A teď, po téměř sto letech, přichází revoluce v podobě elektrické „kukačky“.

Jak funguje eActros 300? Tento elektrický popelářský vůz má dostatečnou baterii na to, aby vydržel celou směnu bez nutnosti dobíjení – to je zhruba 100 km jízdy a práce lisovací nástavby. A když už je potřeba dobít, stačí mu k tomu jen 1,5 hodiny.

Proč je to pro nás důležité? Zvažte ticho, které přijde s elektrickými vozy. Řidiči uvádějí, že práce s tímto vozem je mnohem příjemnější – bez hluku motoru a bez vibrací. Navíc, automatizovaný mechanismus umožňuje, aby se popelnice vyprazdňovaly rychleji a efektivněji. Jen si to představte – méně času stráveného zastávkami, více času pro čisté ulice.

Samozřejmě, ne vše je dokonalé. Řidiči poukazují na problémy s poškozenými popelnicemi, které automat nezvládne a vyžadují manuální zásah. A celková délka vozidla komplikuje obsluhu v hustém centru Prahy.

Ale i přes tyto výzvy, potenciál elektrických „kukaček“ je obrovský. Představte si města, kde budou popelářské vozy nejen efektivní, ale i šetrné k životnímu prostředí. A to je přesně to, co Praha nyní testuje.

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button