Testy osobních vozů

Audi A6 Allroad – Skvělá vizitka

Audi A6 Allroad – Skvělá vizitka. Audi A6 Allroad je průkopníkem v kategorii poloterénních kombi, vyznačujícím se stylem a luxusem pro dlouhé cesty. Ve verzi 50 TDI s naftovým šestiválcem má vše, co od prémiového vozu očekáváte. 

Víte, co spojuje Subaru Outback, Volvo XC70 a Audi A6 Allroad? V roce 1999 stály u zrodu éry poloterénních kombi a i dnes, v době, kdy vládnou SUV, mají stále dostatek věrných zákazníků (u Volva převzal štafetu model V90 CC). 

Příplatek za verzi Allroad proti běžnému Avantu činí cca 73 000 korun

Bílá je lepší 

A6 Allroad vychází z modelu A6 Avant, zdobí ji ale sada plastů, která jí má dodávat trochu drsnější off-roadový vzhled. Jenže v bílém laku je tato vizáž velmi umně maskována, protože bílé jsou jak lemy blatníků, tak i nárazníky. Na druhé straně auto vypadá na pohled elegantněji a majestátněji než v kombinaci s černou metalízou, kterou měla námi testovaná A6 Allroad před dvěma roky.

Displeje, co nevadí 

Interiér s minimem klasických ovladačů přináší moderní design s dotykovými displeji a skleněným panelem klimatizace. S nadsázkou lze tvrdit, že monitory zabírají větší plochu než plastové prvky. Drtivá většina ovládání probíhá prostřednictvím dotykových displejů, takže adaptace na toto ovládání vyžaduje trochu času. Ve výsledku to ale není až tak obtěžující. Logika ovládání připomíná chytré telefony, což umožňuje personalizovat plochu a ikony funkcí dle vlastních preferencí.

Ovládání je postaveno hlavně na dotykové technologii 

Nedejte jim zahynout

Pod kapotou Allroadu mohou být čtyři naftové a jeden benzinový motor, přičemž hned čtyři z nich mají šest válců. Testovaný dieselový třílitrový V6 s označením 50 TDI poskytuje výkon 210 kW a 620 Nm, zajišťující zrychlení na stovku za 5,6 s. S 48V mildhybridní technologií a osmistupňovým automatem je schopen nejen rychlé, ale i překvapivě úsporné jízdy. I hodně rychlé německé dálniční přesuny zvládne mezi osmi a devíti litry, v rámci tuzemských rychlostních limitů si vystačí se 7,5 l, na okreskách se vejdete i pod sedm litrů. Celkový průměr se ustálil na 7,2 l/100 km, což se zdá skoro až neuvěřitelné. 

Velkou výhodou této verze je klasický pohon všech kol s mechanickým mezinápravovým diferenciálem s omezenou svorností, slabší motory spolupracují s elektronicky ovládaným systémem Quattro ultra. 

Tak má jezdit prémiovka 

Standardně dodávané pneumatické pérování zajišťuje vynikající komfort, který si poradí se všemi nástrahami a záludnostmi našich silnic. Zároveň ale dokáže být i mimořádně suverénní ve vysokých rychlostech, kdy karoserii maximálně přikrčí k vozovce. Pneumatické pérování umožňuje měnit světlou výšku podvozku v rozsahu 124 až 184 mm. Opačný extrém může přijít vhod hlavně mimo zpevněné cesty. 

Zadní opěradla jsou dělena v poměru 40/20/40

Audi A6 Allroad je k řidiči hodně laskavé, dává mu pocit velké jistoty, komfortu a maximálního pohodlí – naprosto ideální společník na dlouhé cesty. A to i díky tomu, že po natankování do plna ukazuje počítač dojezd 1000 km. A hodnota je to opravdu reálná.

Audi A6 Avant Allroad 50 TDI quattro

Motor: V6/vznětový, přeplňovaný

Zdvihový objem: 2967 cm3

Max. výkon: 210 kW (286 k)/3500–4000 min–1

Max. točivý moment: 620 Nm/1750–3000 min–1

Maximální rychlost: 250 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 5,6 s

Převodovka: A8

Kombinovaná spotřeba: 6,5–7,1 l/100 km

Spotřeba v testu: 7,2 l/100 km

Emise CO2: 158 g/km

Pohotovostní hmotnost: 2020 kg

Celková hmotnost: 2650 kg

Objem zavazadlového prostoru: 565 l

Rozměry d × š × v: 4951 × 1902 × 1542 mm

Rozvor: 2925 mm

Základní cena test. vozu: 1 631 322 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce
Back to top button