BMW 540i xDrive: Rychlé, luxusní a praktické
BMW 540i xDrive: Rychlé, luxusní a praktické. BMW 540i xDrive Touring s řadou příplatků z edic M a Individual a cenou téměř tři miliony korun má všechno, co může vyzrálý řidič od kombíku chtít.
Když BMW inovuje, stále dbá na to, aby majitel nového modelu našel vše na známém místě. Proto jsou interiéry různých generací, hlavně jejich ergonomické uspořádání, mezi sebou značně podobné. Podobně je to i se siluetami jednotlivých modelů. Pětku v kombíku zkrátka poznáte vždycky, ať je z kterékoliv generace.
BMW 540i xDrive: Technická klasika
Také technika má svá pravidla uspořádání, kterým se BMW zpronevěřuje pouze u malých modelů. Tady je vše, jak jsme zvyklí: řadový benzinový šestiválec uložený s těžištěm za předními koly podél, aby přenos točivého momentu z klikového hřídele na kardan probíhal s co nejmenšími ztrátami.
I přesto, že se jedná o čtyřkolku, pohon upřednostňuje zadní nápravu. Když přičteme optimální rozložení hmotnosti vozu mezi nápravy, můžeme říct, že řídíme kombík s nejpředvídatelnějším chováním na trhu.
Motor pro německé dálnice
245 kW neboli 333 koní je dostatečná porce výkonu i pro nejnáročnějšího řidiče. Němci samozřejmě koncipují taková auta na dálnice s neomezenou rychlostí. Teprve když zdoláváte dlouhé vzdálenosti za extrémně krátkou dobu, v tichu a pohodlí, bez stresu, uvědomíte si, za co vlastně platíte.
Ale i na našem písečku a s takovým výkonem tohle auto dává smysl. Spotřebu snižuje 48V mildhybridní systém. Při běžném ježdění podle předpisů byla spotřeba v testu 10,3 litru.
Podvozek pro české silnice
Rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy jsou znatelné. Od režimu eco+ po sport+ se mění chování těchto skupin: motor, osmistupňová automatická převodovka, řízení, pohon všech kol, elektronická stabilizace podvozku, tlumiče, a dokonce i klimatizace.
Ve sportovních režimech auto ztuhne a v komfortním se pohodlně rozvolní. Komfortní režim si oblíbíte ve městě a při běžných přesunech po republice, sportovní pak, kdekoli se chcete svézt pro potěšení.
Luxusní a praktický interiér
Bez ohledu na výkon, jehož maximum využijete jen zřídka, si užijete další benefity, které prémiový kombík skýtá. V první řadě jsou to dokonale padnoucí kožené sedačky, nastavitelné ve všech směrech včetně sevření bočního vedení.
Také zadní sedačky jsou pohodlné a mají dlouhé sedáky, takže cestující vzadu nepotřebují tolik místa na kolena. Kufr má objem 560 litrů a sklopením zadních sedaček vznikne mírně zalomená plocha bez schodu, po které můžete případně posouvat velké předměty při nakládání a vykládání.
Vyspělá bezpečnost
Souhra všech asistenčních systémů vrcholí v Travel Assistu, který se aktivuje tlačítkem na volantu. Vůz je schopen autonomní jízdy 2. stupně, tedy sám se vede v pruhu a udržuje zvolenou bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu až do zastavení. Velkou úlevu pro oči při jízdě v noci přinášejí maticové LED světlomety. Manévry na místě pak usnadňuje parkovací asistent a dokonalý přehled o situaci kolem vozu poskytuje kamerový systém.
BMW 540i xDrive Touring
Motor: Ř6/zážehový přeplňovaný
Zdvihový objem: 2998 cm3
Max. výkon: 245 kW (330 k)/5500 min-1
Max. točivý moment: 450 Nm/1600–4800 min-1
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 5,2 s
Převodovka: A8
Kombinovaná spotřeba: 7,8 l/100 km
Spotřeba v testu: 10,3 l/100 km
Emise CO2: 177 g/km
Objem zavazadlového prostoru: 560/1700 l
Pohotovostní hmotnost: 1925 kg
Celková hmotnost: 2535 kg
Rozměry d × š × v: 4963 × 1868 × 1498 mm
Rozvor: 2975 mm
Základní cena testovaného vozu: 1 481 570 Kč bez DPH