Seat MÓ eKick Scooter 25: Seat se dal na koloběžky
Výrobci aut běžně mají ve své nabídce jízdní kola pod stejnou značkou. Seat si vytvořil novou divizi pro městskou mobilitu, která vyrábí i elektrickou koloběžku s dojezdem až 24 km a maximální rychlostí 25 km/h.
MÓ je zcela nová značka, kterou Seat vytvořil pro městskou mobilitu. V nabídce má nyní jeden elektrický skútr eScooter 125, který v Česku zatím ještě nemá svou cenu, a dvě elektrické koloběžky eKick Scooter 65 a námi testovanou verzi 25.

Ta váží cca 12,5 kg a složená se vejde do zavazadlového prostoru Leonu. Baterie s kapacitou 187 Wh je ukrytá v tyči řízení a energii dodává do elektromotoru ukrytém v předním kole. Ten má výkon 300 W a koloběžku rozjezde až na 25 km/h, z kopce jsem se s ní dostal až na 28 km/h. K ovládání slouží dvě páčky na řídítkách, pravou se přidává, levou brzdí. Nechybí ale ani mechanická brzda na zadním kole.

Aby se koloběžka rozjela, je vždy ji třeba alespoň trochu dostat do pohybu. Pak už jen stačí přidávat plyn nebo brzdit. Když podržíte tlačítko plynu po dobu cca pěti sekund, zapnete tempomat. Výrobce slibuje, že elektromotor si poradí s 10% stoupáním, do kopce jsem ale koloběžce pomáhal. Jelikož jsou obě kolečka (vpředu velikost 8“, vzadu 7,5“) z pevné pryže, na kostkách to trochu drnčí a klepou se ruce. Člověk musí být zkrátka opatrný.

Koloběžka je vybavena předním a zadním světlem, na boku jsou pak brzdová světla. Na řídítkách najdete malý jednoduchý displej, který zobrazuje okamžitou rychlost a stav nabití baterie. Ta by měla vydržet na cca 25 km, můžete si ale dokoupit i externí baterii, která se přidělá na tyč řízení a prodlouží dojezd o 20 km.

Dojezd se nicméně odvíjí i od nastaveného jízdního režimu, k dispozici jsou tři – Eco, standard a Sport a nastavují se stejným tlačítkem, kterým se aktivuje světlo a zapíná koloběžka. Jízdní režim mění dynamiku zrychlení i maximální rychlost. Nikdy jsme baterii nevybili, nicméně její dobití z nuly z 230V sítě trvá kolem 3,5 hodiny.

Model | Seat MÓ eKickScooter 25 |
Motor | Elektrický |
Max. výkon | 300 W (0,4 k) |
Maximální rychlost | 25 km/h |
Kapacita baterie | 187 Wh |
Dobíjecí čas | 3,5 h |
Dojezd | cca 25 km |
Maximální nosnost | 100 kg |
Stoupání | 10° |
Celková hmotnost | 12,5 kg |
Rozměry provozní d/š/v | 1020 x 430 x 1130 mm |
Rozměry složená d/š/v | 1130 x 430 x 400 mm |
Cena | 9412 Kč (bez DPH) |