Testy užitkových vozidel

Luxusní osobní dodávka

Luxusní osobní dodávka. Řídili jsme Mercedes-Benz třídy T učený pro přepravu osob, a to s naftovou patnáctistovkou a automatickou převodovkou. Do luxusního hávu oblečený užitkový model Citan Tourer udělal skvělý dojem. 

Spolupráce automobilek v užitkových vozech a osobních dodávkách je poměrně častá. Z minulosti si můžeme připomenout například spojení Mercedesu s Nissanem za účelem výroby pick-upu třídy X. Ze současnosti můžeme poukázat na další spolupráci automobilek na modelech Volkswagen Caddy a Ford Tourneo Connect. 

Přečtěte si také

Mnohá vylepšení

Mercedes-Benz přišel s technickými a designovými řešeními, která vizuálně i pocitově spolehlivě odliší třídu T od jejího francouzského sourozence, ale i od Citanu. „Téčko“ má odlišnou masku, nárazníky, jiné světlomety i koncová světla. Mercedes-Benz také nabízí jiné barvy a kola.

V interiéru odlišení pokračuje pomocí typických turbínových výdechů vzduchu a hlavně volantu s dotykovými plochami, kterými se vlevo ovládá displej pod volantem a vpravo středový displej. Jiné jsou také sedačky a výplně dveří. Řadicí páka není jako u ostatních Mercedesů pod volantem, ale vystupuje ze středového tunelu jako u Renaultu. Také ovládání klimatizace otočnými kolečky pochází z Renaultu.

Klame označením

Námi testovaný motor 180 d je ve skutečnosti dobře známý naftový čtyřválec, který se u Renaultu jmenuje 1.5 dCi. Jeho kvalitu dokládá široké použití u různých modelů a značek od Dacie po Mercedes-Benz. Pod kapotou třídy T je nabízen ve dvou výkonových variantách 70 a 85 kW, v testovaném voze příjemně utlumeně pracovala silnější varianta.

Ani ta však dynamikou neohromí, zrychlení z nuly na sto za 13,2 sekundy a maximální rychlost 175 km/h ovšem do běžného provozu postačují. Hlavní výhodou je nízká spotřeba. Během testu jsme se dostali na 6,9 litru s tím, že jízdní profil zahrnoval víc než polovinu na dálnici a ve městě. Mimo město při klidné jízdě spotřeba rychle padá pod šest litrů.

Luxusní osobní dodávka

Z užitkového modelu se do třídy T dostala velmi praktická police pod stropem, vhodná pro odkládání věcí. Velké čelní sklo vysoké dodávky poskytuje řidiči mnohem vyšší zorné pole než osobní vůz. Vzadu jsou sklopné sedačky dělené v poměru 60:40, na které se pohodlně vejdou tři dospělé osoby.

A samozřejmě i tam s velkou rezervou místa nad hlavou. Na zadní sedadla se z obou stran nastupuje praktickými posuvnými dveřmi. Skvělý přístup do obrovského kufru pak zajišťují vyklápěcí dveře. Nákladová hrana je příjemně nízko a zavazadlový prostor umožňuje naložit i vysoké předměty. Základní hodnota objemu je od podlahy po kryt v úrovni sedaček 517 litrů, po sklopení sedaček získáte maximálních 2390 litrů. 

Cena

Jistě vás zajímá také cenové srovnání s Renaultem Kangoo. Mercedes si u základních verzí nechává za značku připlatit 50 tisíc korun. Vzhledem k tomu, že třídu T je možné vybavit dalšími pakety z Mercedesu, které Renault nenabízí, cena maximálně vybaveného Mercedesu třídy T se může vyšplhat výrazně výš než cena maximálně vybaveného Renaultu Kangoo. Rozdíl proti Citanu Tourer činí cca 40 000 korun bez daně. 

Mercedes-Benz T 180 d

Motor: Ř4/vznětový

Zdvihový objem: 1461 cm3

Max. výkon: 85 kW (115 k)/3750 min-1

Max. točivý moment: 270 Nm/1750 min-1

Maximální rychlost: 175 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 13,2 s

Převodovka: M6

Kombinovaná spotřeba: 5,6 l/100 km

Spotřeba v testu: 6,9 l/100 km

Emise CO2: 147 g/km

Pohotovostní hmotnost: 1638 kg

Celková hmotnost: 2017 kg

Objem zavazadlového prostoru: 517/2390 l

Rozměry d × š × v: 4498 × 1811 × 1859 mm

Rozvor: 2716 mm

Základní cena test. vozu: 696 574 Kč bez DPH

Přečtěte si také

Back to top button