Přestavby, kam se podíváš!
Přestavby, kam se podíváš! Dodávka MAN TGE je na trhu už dost dlouho, aby si s ní poradily všemožné firmy zabývající se přestavbami. Když chcete vidět co nejvíc možností na vlastní oči, vyrazte na akci do Německa.
Vím, že na to nemáte čas a někdy ani možnost, ale od toho jsme tady my, abychom vám z podobných událostí přinášeli reportáže, fotky a videa. Tahle zajímavá akce pro novináře z celé Evropy se konala v obrovském areálu školicího střediska značky Audi v Mnichově, které převléklo kabát pro značku MAN a její univerzální dodávku TGE. Značka je známá především díky náklaďákům a autobusům, takže když vidíte její dodávku se lvem na masce, tak nějak jí věříte, že to bude větší pracant než ostatní. I když MAN TGE je vlastně Volkswagen Crafter. Tomu se říká síla brandu.

Od A do Z
Chlapci od náklaďáků od roku 2018, kdy je dodávka na trhu, rozhodně nezaháleli. Výsledkem je nabídka přestaveb od autobusu po záchranku. Na obrovské ploše školicího střediska bylo k vidění všechno možné. Sanitky, požární vozy, mobilní dílny, chladicí vozy, autobusy pro dopravu osob i speciální vozidla pro technické služby. Prostě všechno, co si dokážete představit na podvozku TGE. A co je nejlepší – většinu z toho jsme si mohli osahat, vyzkoušet a řídit.

Nové tváře v týmu
Mezi zajímavými novinkami vyčnívaly dva kousky. Meiller přišel s třístranným sklápěčem Trigenius, který vypadá jako obyčejná korba, ale není. Díky ocelím Hardox a laserovému svařování dokáže 3,5tunové TGE uvézt až 951 kg nákladu a 5,5tunové TGE až 2600 kg – to je víc než většina konkurence.
Druhá novinka od BE Combi je ještě zajímavější, kombinace dodávky s přívěsem, která vám dá sedm tun celkové hmotnosti a prostor na deset europalet. Vlastně je to chytrý způsob, jak se vyhnout řidičáku skupiny C. Dodávka má pomocný rám a inteligentní brzdy, přívěs zase zadní zvedák. Celkem dostanete 28 kubíků nákladového prostoru, což už je solidní číslo.
Základy, které dělají rozdíl
Když si vezmete MAN TGE v základní výbavě, dostanete něco víc než jen prázdnou skříň na kolech. Standardně má například robustní zavěšení, které vydrží i pořádné zatížení, kvalitní lakování, které nerezne při prvním škrábnutí, a hlavně solidní elektrickou instalaci připravenou na další úpravy. To není samozřejmost, spousta konkurentů vám prodá „základ“, ale pak zjistíte, že pro jakoukoliv rozumnější přestavbu potřebujete půlku vyměnit.

Akce jako ze školky
Organizace byla typicky německá, vše na čas, vše podle plánu. Novináři byli rozděleni do skupinek a postupně si prohlíželi jednotlivé exponáty. U každého vozidla stál expert, který ochotně vysvětloval všechny detaily. A nebyly to jen marketingové bláboly, tihle lidé věděli, o čem mluví, protože s těmi vozidly skutečně pracují.
Nejvíc mě bavilo sledovat kolegy, jak zkoušejí různé vychytávky. Jeden španělský novinář strávil půl hodiny zkoumáním hydraulického zvedáku na mobilní dílně, zatímco Ital se nemohl nabažit interiéru záchranky.
Jiná liga, jiní zákazníci
MAN si totiž nehraje na masový trh skříňových dodávek. Jeho strategie je jasná, zaměřit se na zákazníky, kteří potřebují něco speciálního. Ať už jsou to hasiči, záchranáři, řemeslníci, nebo dopravci specializovaného zboží. Každý z těchto oborů má specifické požadavky a MAN se snaží nabídnout řešení šité na míru.

Není to cesta nejmenšího odporu, ale dává to smysl. Místo boje o každý kus ve velkých flotilách se soustředí na zákazníky, kteří ocení kvalitu a jsou ochotní si za ni připlatit. A hlavně vědí přesně, co potřebují, takže se s nimi dá rozumně mluvit o technických detailech.
Pokud tedy hledáte běžnou dodávku na převoz kartonů, MAN TGE možná není ta pravá volba. Ale pokud potřebujete spolehlivý základ pro specializované vozidlo, určitě stojí za zvážení.







