Motorismus

10.000 Renault Kangoo Z.E. přihlášených k provozu

Francouzská automobilka Renault pokračuje ve svém úspěšném tažení s elektromobily a oznamuje, že po silnicích již jezdí rovných 10.000 Kangoo Z.E.

Na Autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem slavnostně předali desetitisící Renault Kangoo Z.E. jeho novému majiteli. Od zástupců automobilky Renault si zde klíče od tohoto užitkového elektromobilu převzal Gerhard Dech, technický ředitel Deutsche Bahn AG. Německé dráhy budou využívat elektřinou poháněné Kangoo Z.E. v rámci své údržbářské divize.
 
Renault Kangoo Z.E. se představil v sériové podobě na podzim roku 2010 a na trh vstoupil v roce následujícím. Jako první lehký užitkový elektromobil se může pochlubit titulem International Van of the Year. K jeho pohonu slouží elektromotor s výkonem 44 kW a točivým momentem 226 Nm. Pohánejí jej lithium-iontové baterie s kapacitou 22 kWh. Na jedno nabití dodávka ujede takřka 170 km, z 0 na 100 km/h akceleruje za 20,3 s a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Převodovka má jeden přímý stupeň, není tedy třeba řadit, což usnadňuje ovládání.
 
Baterie umístěné pod podlahou nezasahují do prostoru pro náklad ani pro posádku. Elektrické Kangoo tak disponuje nákladovým prostorem o objemu 3 až 3,5 metru3 (resp. 4 až 4,6 m3 u prodloužené verze Maxi). Zástavba baterií neovlivňuje užitečnou nosnost. Ta je u všech elektrických verzí (Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E. ve všech provedeních včetně osobních) 650 kg.
 
Renault Kangoo Z.E. je vyráběn v továrně MCA (Maubeuge Carrosserie Automobile) ve francouzském Maubege po boku ostatních verzí Kangoo a je nabízen ve dvaceti evropských zemích. Expresní dodávky náhradních dílu a zabezpečuje DHL, která tyto vozidla také provozuje.
 

Přečtěte si také

Back to top button