Motorismus

Citroën představil elektrické Berlingo. Do prodeje půjde ve druhé polovině roku

Model ë-Berlingo nabízí dojezd až 275 km (cyklus WLTP) aniž by přišel o svou užotnou hodnotu – stále je totiž k dispozici ve 4 konfiguracích karoserie, poskytuje užitečný objem až 4,4 m3 a nosnost až 800 kg, zachována byla i modularita kabiny Extenso.


Citroën ë-Berlingo používá hnací ústrojí z platformy e-CMP skupiny PSA, a to včetně stejné kapacity baterií zajišťující dojezd 100, resp. až 275 km. Záruka na baterie je 8 let nebo 160 000 km (na 70 % kapacity baterie na konci této lhůty). Certifikát kapacity baterie se vydává po kontrole po 1 roce nebo ujetí 20 000 km a poté při každé prohlídce, tedy každé 2 roky nebo po ujetí 40 000 km.

Přečtěte si také

Nechybí rychlodobíjení

Existují tři možnosti nabíjení od běžné 230V standardní zásuvky až po super rychlé nabíjení. V prvním případě trvá dobití na plnou kapacitu 15, resp. 5,5 h pro menší baterii. S domácí nabíječkou typu Wall Box 7,4 kW (jednofázová) zabere nabíjení 7,5 h, případně 5 h s 3fázovou 11 kW nabíječkou, u nejčastějších veřejných 22kW stanic postojíte do čtyř hodin. Superrychlé nabíjení na 100kW stanici (Kabel Mode 4) umožňuje nabít 80 % baterie (typ 50 kWh) za 30 minut.

Nabíjení zabere od 30 minut do 15 hodin podle typu baterie a nabíjení (FOTO: Citroën)

Užitek bez omezení

Baterie je umístěna pod sedadly a podlahou nákladového prostoru, a nijak tedy nezmenšuje užitečný objem vozu. Ten dosahuje od 3,3 m3 (XS bez kabiny Extenso®) do 4,4 m3 (XL s kabinou Extenso®). Užitečné zatížení až 800 kg a hmotnost přívěsu do 750 kg u všech verzí splňuje většinu potřeb profesionálních řidičů v této kategorii. ë-Berlingo Van pojme vedle nákladu dvě až tři osoby a je k dispozici ve dvou délkách: M 440 cm a XL 475 cm. Díky výšce 184 cm má vůz zaručený přístup na všechna parkoviště.

Kapacita nákladového prostoru není instalací baterií nijak omezena (FOTO: Citroën)

Výkon na přání

ë-Berlingo Van pohání elektromotor s parametry 100 kW (136 k)/260 Nm zajišťující maximální rychlost 130 km/h bez ohledu na použitý režim. S ohledem na dojezd lze volit tři jízdní režimy, které upravují výkon motoru či klimatizace: Normal (80 kW/180 Nm), Eco (60 kW/190 Nm) a Power (100 kW/260 Nm). K maximalizaci dojezdu rekuperuje hnací ústrojí vozu ë-Berlingo Van energii během fáze brzdění nebo zpomalování vozidla. Pro lepší využití energie je vhodné stisknout tlačítko B na středové konzole.

Místo voiliče převodovky je instalovaný kolébkový přepínač (FOTO: Citroën)

Nabíjení na dálku

ë-Berlingo Van nabízí funkci nabíjení odloženého na dobu, kdy je elektřina nejlevnější, a funkci přednastavení teploty ve voze na dálku, dokud je ještě vůz připojen k síti, takže se při ní baterie nevybíjí. Díky aplikaci Můj Citroën je možné ovládat nabíjení baterie na dálku, zjistit, jaký je stav nabití a dojezd vozu, nastavit předem teplotu v kabině a konečně i nastavit odložené nabíjení prostřednictvím chytrého telefonu, tabletu nebo přímo na dotykové obrazovce vozidla, a to prostřednictvím navigace v nabídce „Energie“. Tato operace funguje pro domácí nabíjení (Mode 2) nebo zrychlené nabíjení (Mode 3). Odložené nabíjení lze kdykoliv změnit.

Přečtěte si také

Back to top button