Motorismus

FESH FESH GROUP jede na Baja Spain s novým speciálem

Poněkud netradičně startuje ve španělském Teruelu v pátek 23. července v 8.30 populární rallye Baja Spain neboli Baja Aragon. Závodní team společnosti Fesh Fesh Group Tomáše Vrátného se účastní s novým speciálem. Je to jedno z „ostrých“ testování na Rallye Dakar.

Ostravský tým si do Španělska dovezl otestovat nový kamion, jehož stavbu dokončil v minulém roce. „Náš nový speciál je postavený na podvozku Tatra a má genetiku Fordu. Vzhledem k použitým komponentům je oficiální značka vozidla Ford,“ představuje novinku majitel týmu a zároveň pilot Tomáš Vrátný. „Je to první vývojový stupeň ve stavbě další řady našich závodních speciálů. Proti našim původním „jamalkám“ je např. kabina je posunuta kousek dál za přední nápravu. To dává posádce lepší jízdní komfort a vozidlu lepší stabilitu a ovladatelnost,“ pokračuje v charakteristice Tomáš Vrátný.

Tomáš Vrátný, pilot a majitel týmu Fesh Fesh (FOTO: Fesh Fesh)

Vozidlo Ford Cargo Evo I je dlouhé 6 100 mm, široké 2 540 mm, a vysoké 3 310 mm. Rozvor činí 4 290 mm a celková hmotnost vozidla je 8 400 kg. Je postaveno na tatrováckém podvozku 4×4 a je poháněno 13litrovým šestiválcem o výkonu 1 000 koňských sil. Hnací trakt je doplněn šestistupňovou automatickou převodovkou Allison. Kabina je použita z modelu Ford Cargo 1848T a kapota je také značky Ford modelu L8501. Vozidlo je odpruženo tlumiči Donerre, jejich výrobce patří do skupiny Ostra. Posádku vozidla se startovním číslem 705 tvoří Tomáš Vrátný, mechanikem je Jaromír Martinec a navigovat bude polský rallyový profesionál Bartolomiej Boba.

Baja Aragon je klasický kratší závod, který mnohé týmy vnímají jako tréninkovou platformu. Jede se v členité krajině středního Španělska v okolí města Teruel, kde terén svým charakterem připomíná Marocké etapy. Trať je poměrně rychlá, ovšem tím zrádnější mohou být rozbité kamenité úseky. Tato rallye je rovněž známá svými zrádnými klimatickými podmínkami – téměř pravidelně posádky zaskočí hustý přívalový déšť, který prašné cesty rázem promění v blátivou klouzačku. O to pestřejší pak celý závod je a proto je mezi příznivci rallye tak oblíbený.
Letošní rallye je rozdělena do dvou etap. Páteční měří 177 km a sobotní je rozdělena na dvě etapy o délce 150 a 212 km. V kategorii kamionů jede 10 posádek včetně českého Big Shock Racing Martina Macíka.

Pilota Tomáš Vrátného doplňuje mechanik Jaromír Martinec a navigátor Bartolomiej Boba (FOTO: Fesh Fesh)

Společnost Fesh Fesh Group se kromě provozování profesionálního závodního týmu zabývá také stavbou závodních speciálů a jejich pronájmem.

Přečtěte si také

Back to top button