Motorismus

Legenda slaví 25. narozeniny

Divize Mercedes-Benz Vans si letos připomíná 25 let od uvedení modelu Sprinter na trh. Za ten čas přinesl populární model celou řadu inovací, z nichž mnohé stanovily nové standardy pro užitková vozidla.

Sprinter vstoupil na trh v roce 1995, nebyl však zcela novým modelem. Už tehdy se opíral o poznatky a zkušenosti svých předchůdců, kteří jezdili po cestách a doručovaly zboží a převáželi pasažéry již od roku 1955, kdy měl svůj debut Mercedes-Benz L 319. V roce 1967 přišla na trh série T2, která nesla i jméno Düsseldorf Transporter. Užitkové automobily této série se vyráběly téměř 30 let. Verze T1, nebo také Bremen Transporter, byla představena v roce 1977 a považuje se za přímého předchůdce modelu Sprinter.

Mercedes-Benz T2, L 309, „Düsseldorfer“ (1967-1985)

Značka Mercedes-Benz byla první, která v užitkových vozidlech představila bezpečnostní systémy, jako brzdný systém ABS v základní výbavě (1995), elektronický stabilizační systém ESP (2002) nebo asistent při bočním nárazovém větru (2013). Současná verze modelu Sprinter je jeho třetí generací.

Díky službám Mercedes PRO a multimediálnímu systému MBUX je nový Sprinter moderní dodávkou, která svým majitelům zefektivňuje a usnadňuje práci. Umožňuje například online kontrolu objednávek, informace o vozidle, jako jeho poloha, stav nádrže nebo stav údržby, jsou dostupné v reálném čase. Mercedes PRO connect nabízí celkem osm balíků centralizovaných služeb.

Mercedes-Benz Sprinter 2 (2006-2013)

Více než 1 000 možných verzí

Značka se v užitkových vozidlech zaměřuje na flexibilitu a Sprinter tak nabízí více než 1 000 různých kombinací karoserie, podvozku, maximálního zatížení či vybavení. Třetí generace nabízí i více možností pohonu – poprvé pohon předních kol, pohon zadních kol i pohon 4×4. Vyvinuté byly dvě nové převodovky: 9stupňová automatická a 6stupňová manuální.

„Tajemstvím úspěchu modelu Sprinter je jeho všestrannost, která byla pro nás spolu s bezpečností vždy nejvyšší prioritou již od uvedení na trh v roce 1995. Díky široké nabídce va¬riant je Sprinter jednotkou i při výběru podvozků pro nástavby,“ říká Norbert Kunz, ředitel marketingu pro Mercedes-Benz Sprinter.

Mercedes-Benz L – O319 (1962-1967)

Nulové emise díky modelu eSprinter

Na výzvy lepší ochrany životního prostředí odpovídá elektrický Mercedes-Benz eSprinter. S předním pohonem, výkonem do 85 kW a točivým momentem do 295 Nm je přizpůsoben na stejné pracovní úkoly jako jeho konvenční dieselová verze, ovšem při jejich plnění neprodukuje žádné emise.

Zákazníci mají na výběr ze dvou možností kapacity baterie. Větší má 47 kWh a značka s ní udává dojezd 168 km. Užitečné zatížení této verze je 891 kg. Druhou možností je menší baterie s kapacitou 35 kWh, která odveze 1 045 kg nákladu a její udávaný dojezd je 120 km. Baterie je schopna rychlonabíjení a dokáže se nabít z 10 na 80 % za 25 min. Maximální rychlost může být nastavena podle přání zákazníka na 80, 100 nebo 120 km/h.

eSprinter Roadshow, 2019

Pomoc při rozhodování o elektromobilitě

Značka Mercedes-Benz zvolila v elektromobilitě holistický přístup, proto svým zákazníkům ještě před samotným rozhodnutím o koupi elektrických vozidel pomáhá kompletní analýzou dat současné flotily. Zkoumá hodnoty, jako kilometrový nájezd, počet zastávek nebo prostředí, ve kterém vozidla operují. Stejně pomáhá zákazníkům vyhodnotit i optimální řešení pro nabíjecí infrastrukturu. Zákazník tak získá přehled o výhodnosti elektromobility pro jeho typ podnikání a umí tak lépe zhodnotit své celkové náklady na vlastnictví (TCO).

Současná generace modelu Sprinter má pořadové číslo 3.

Ve spolupráci
transport-logistika.cz

Přečtěte si také

Back to top button