Zprávy
Nová hala pro renovace železničních vagónů RYKO a.s.
Hala disponuje jedním z nejdelších svařených železničních montážních kanálů. Měří 40 metrů.
Stavba
Hala se začala stavět v září roku 2016, dokončena byla v červenci 2017. Náklady na její výstavbu přesáhly 60 mil. Kč. Z toho 35 mil. Kč bylo použito jen na samostatnou opláštěnou ocelovou konstrukci, její založení a zasíťovaní haly. Dalších 15 mil. Kč stálo pevné vnitřní vybavení haly, jako jsou kanály, napouštění cisteren, jeřáby, lávky a zvedáky. Technicky nejsložitější bylo založení haly na jílovém podloží.
Hala se začala stavět v září roku 2016, dokončena byla v červenci 2017. Náklady na její výstavbu přesáhly 60 mil. Kč. Z toho 35 mil. Kč bylo použito jen na samostatnou opláštěnou ocelovou konstrukci, její založení a zasíťovaní haly. Dalších 15 mil. Kč stálo pevné vnitřní vybavení haly, jako jsou kanály, napouštění cisteren, jeřáby, lávky a zvedáky. Technicky nejsložitější bylo založení haly na jílovém podloží.
Je určena na opravy železničních nákladních vozů v rozsahu běžné opravy a malé revize. Tedy na práce, jejichž rozsah by neměl přesáhnout jednu směnu.
Technologie
Hala disponuje jedním z nejdelších svařených železničních montážních kanálů. Měří 40 metrů a je vybavený nejmodernější technikou k předehřívání vyměňovaného vzduchu. Má také vlastní rozvaděč a přípojky technických plynů a vlastní odpadové hospodářství.
Součástí haly je také zařízení na rychlonapouštění cisteren při tlakové zkoušce vodou. Výkon 10m3 za minutu při napouštění je v železničním opravárenství unikátní.
Hala je energeticky úsporná. Má úsporný systém vytápění, LED osvětlení automaticky otevírané světlíky a vzduchové clony ve vratech.
Kapacita
Rozlehlé prostory umožnují pracovat na 12 vozech najednou. Ročně se tak v hale může opravit nebo zrevidovat na dva tisíce vozů. Moderní a spolehlivé technologické vybavení umožní rychlé vrácení vagonů do provozu. Zákazník tak uspoří náklady za čas strávený v opravně.
Rozlehlé prostory umožnují pracovat na 12 vozech najednou. Ročně se tak v hale může opravit nebo zrevidovat na dva tisíce vozů. Moderní a spolehlivé technologické vybavení umožní rychlé vrácení vagonů do provozu. Zákazník tak uspoří náklady za čas strávený v opravně.
Kvalita
Díky hale může firma nabízet kvalitnější službu i nejnáročnějším zákazníkům. Stávající služby získají přidanou hodnotu v podobě lepších protokolů, lepších snímků, širších možností diagnostiky, ale také lepší komunikace mezi dílnou, obchodním oddělením a zákazníkem, která také může přispět k lepším výsledkům.
Díky hale může firma nabízet kvalitnější službu i nejnáročnějším zákazníkům. Stávající služby získají přidanou hodnotu v podobě lepších protokolů, lepších snímků, širších možností diagnostiky, ale také lepší komunikace mezi dílnou, obchodním oddělením a zákazníkem, která také může přispět k lepším výsledkům.
V hale vznikne dvacet až třicet nových pracovních míst. Počet zaměstnanců společnosti se tak navýší o zhruba deset procent a rozšíří se tak i nabídka na pracovním trhu v Děčíně. Půjde o pracovní pozice pro zámečníky, svářeče, tlakaře, písmomalíře a kontrolory.
Železniční opravny RYKO a.s., které již dnes patří mezi nejmodernější, díky nové hale dál navýší svoji konkurenceschopnost a nabídnou služby s vyšší přidanou hodnotou.