Coca-Cola HBC darovala do první linie nápoje za 26,2 milionu korun a její zaměstnanci se zapojili do trasování
Coca-Cola HBC letos podpořila nemocnice, pracovníky v prvních liniích a dobrovolnické spolky 2 100 000 lahvemi nápojů a vyrobila přes 65 tisíc prázdných lahví na dezinfekci pro městské úřady, hasiče nebo Letiště Praha.
Dále také transformovala své nápojové automaty ve vybraných obchodních centrech na tzv. „Rouškomaty“. Plný výtěžek z prodeje jde dodavateli roušek, Charitě Kralupy nad Vltavou. V rámci podpory segmentu HORECA se společnost zapojila i do řady gastro iniciativ, které v průběhu pandemie vznikly.
Coca-Cola HBC se hned v počátku pandemie COVID-19 zavázala k podpoře svých zaměstnanců, spotřebitelů, zákazníků a komunit. Proto již od jara pomáhá tam, kde je potřeba. Všechny administrativní pozice včetně call centra převedla do režimu práce z domova a přijala maximální možná bezpečnostní opatření pro kontinuitu výroby, servis zákazníků i zásobování. Zaměstnanci se také sami zapojili do dobrovolnických aktivit. Jednou z nich je trasování rizikových kontaktů v rámci projektu Chytré karantény Ministerstva zdravotnictví, kde nyní pomáhá 19 dobrovolníků zastupující různá oddělení a pozice, včetně středního a vyššího managementu.
„Kolegům, kteří v první vlně nemohli vykonávat svou práci, jsme vypláceli 80 % mzdy místo zákonných 60 %. Zároveň se po celou dobu snažíme podporovat i naše zákazníky – hotely, restaurace, kavárny. Zapojili jsme se do řady jejich projektů a nabízeli společně třeba obědové menu zdarma pro zdravotníky a záchranné složky, podpořili projekty Vaříme nepostradatelným, Nekašleme na vás nebo Jedlo zdravotníkom, v rámci kterých jsme rozdali téměř 130 tisíc nápojů v hodnotě 840 tisíc korun. Hygienickým stanicím pak už několik týdnů pomáháme s kolegy v bezpečí našich domovů trasovat rizikové kontakty napříč celou republikou. Na tomto projektu se plánujeme podílet až do konce roku,“ uvádí Patricie Šedivá, manažerka externí komunikace a vnějších vztahů v Coca-Cola HBC CZ/SK.
Její slova doplňuje Jan Václav Kašpar, manažer společenské odpovědnosti a komunit Coca-Cola HBC CZ/SK: „Neustále monitorujeme, kde je naše podpora potřebná a snažíme se reagovat co nejrychleji. Nápoje pro první linie jsme aktuálně poskytli zdravotníkům v nemocnicích napříč celou zemí: v Praze Motol, na Homolce, Královské Vinohrady, dále v nemocnicích v Plzni, Mariánských lázních, Chebu, České Lípě, Kolíně, Jihlavě, sv. Anny v Brně, ve Zlíně, Karviné, Českých Budějovicích nebo záchranné službě Královéhradeckého kraje, kam spadá Broumovský region, kde máme závod Natura,“ vypočítává a dodává, že na Slovensku firma podpořila například nemocnici Košice nebo Miestny podnik verejnoprospešných služieb Petržalka, kam poskytla stany pro testování koronaviru.
Větší část podpory na Slovensku jde přes Červený kříž. Ten podporuje za systém Coca-Cola ve spolupráci s Coca-Cola Company ČR a SR – letos ten slovenský získal přes 200 tisíc euro, český pak 6,3 milionu korun. Český červený kříž použil většinu těchto peněz na podporu výroby plicních ventilátorů CoroVent vyvinutých týmem odborníků z ČVUT spolu s dobrovolníky z platformy COVID19CZ. Slovenský červený kříž za tyto prostředky zajistil nákup zdravotnických stanů, které se využívají pro působení dobrovolníků v areálech nemocnic. Coca-Cola Company ČR a SR také minulý týden oznámila další podporu Červeného kříže, a to v rámci letošní vánoční kampaně s hlavní výzvou #DarujmeSe.Firmanechala vyrobit 3 miliony etiket s QR kódem pro pomoc organizaci v Česku i na Slovensku. Princip je jednoduchý, v chytrém telefonu stačí otevřít mobilní bankovnictví a kamerou naskenovat QR kód umístěný na etiketách nápojů Coca-Cola. Ten přivede darujícího přímo na bankovní platbu Červenému kříži. Každý tak bude moci přispět jakoukoli částkou těm, pro které letošní Vánoce nebudou úplně tradičním časem pohody.