Různé

Stavba rychlodráhy v Česku

Stavba rychlodráhy v Česku. Před nedávnem vstoupila polská stavební skupina Budimex na český trh. Do budoucna zde plánuje být součástí stěžejních projektů v rámci rozvoje železniční infrastruktury.

Zájem má například o stavbu vysokorychlostních tratí či opravu důležitých pražských viaduktů. Čerpat hodlá ze svých dlouholetých zkušeností, které má s úspěšnou realizací projektů tohoto typu ze sousedního Polska.

Přečtěte si také

V Polsku si společnost připsala úspěšnou realizaci stovek významných drážních projektů. Nyní má Budimex ambici podílet se klíčovou měrou i na modernizaci tuzemské železnice. „Naším cílem je být jednou z klíčových firem v Česku a stát se zde stabilní a konkurenceschopnou společností. K místnímu trhu přistupujeme s velkým respektem. Nejdůležitější jsou z naší perspektivy lidé. Proto chceme vybudovat mezinárodní tým, který bude stavbu společně realizovat a řídit,“ popisuje Rafał Zahuta, projektový manažer společnosti Budimex.

V příštích letech má největší polská stavební firma na české železnici zájem o velké i malé projekty. Účast v několika tendrech je již za ní a do budoucna má u nás vyhlédnutou řadu dalších plánovaných staveb. „Jde kupříkladu o výstavbu vysokorychlostních drah, dostavbu úseků v rámci Transevropské dopravní sítě či železniční spojení centra Prahy s Letištěm Václava Havla. Velmi působivý je i návrh nového dopravního terminálu na Smíchově. Svoji pozornost věnujeme rovněž plánovaným rekonstrukcím pražských viaduktů,“ vyjmenovává Zahuta.

S projekty daného typu má Budimex řadu zkušeností. Aktuálně například pracuje na rekonstrukci strategického železničního nádraží Varšava-Západ. V rámci ní postavil mimo jiné právě i 120 metrů dlouhý viadukt, který je svým konstrukčním řešením v rámci střední Evropy unikátní. Dokončuje rovněž modernizaci železničního uzlu u přístavu Gdyně či výstavbu 50kilometrového nového úseku Most Wisła a Czechowice-Dziedzice nacházejícího se pouze pár kilometrů od českých hranic. V minulosti se podílel i na modernizaci vysokorychlostní tratě mezi Katovicemi, Varšavou a Gdyní.

Za rekonstrukci železniční trati z Varšavy do Lublinu získala firma ocenění TOP Builder 2021. V loňském roce rovněž již po několikáté v řadě obdržela titul pro nejlepší polskou stavební společnost. „V Polsku Budimex realizuje velké, komplexní, víceoborové úkoly v oblasti modernizace a výstavby železniční infrastruktury. Tyto zkušenosti chceme v Česku využít. Mimo to disponujeme také vlastními železničními stroji,“ nastiňuje Zahuta.

Kromě Polska působí firma s více než padesátiletou historií i na německém a slovenském trhu. Právě na Slovensku získal Budimex v minulém roce zakázku na vybudování významné dálniční křižovatky poblíž Bratislavy v hodnotě více než 2,5 miliardy korun. O realizaci stěžejních silničních projektů projevil zájem i v České republice. „V oblasti silničních komunikací jsou naše ambice stejné jako na železnici. Jinými slovy, jsme připraveni být součástí těch nejambicióznějších projektů, které jsou v plánu,“ doplňuje Zahuta.

V loňském roce Budimex zřídil svou kancelář v Praze a nyní připravuje otevření české pobočky. Rovněž pokračuje v intenzivním nabírání nových pracovníků. Zájem má prioritně o úsekové stavbyvedoucí silniční a železniční infrastruktury, hlavní stavbyvedoucí či rozpočtáře staveb.

Zdroj
Budimex
Back to top button