Nový eSprinter s dojezdem 440 km
Nový eSprinter s dojezdem 440 km. Mercedes-Benz zahájil prodej nové generace elektrické dodávky eSprinter, která se již může pochlubit parametry pro příměstskou a meziměstskou dopravu.
První generace elektrické dodávky Mercedes-Benz eSprinter byla představena v roce 2019, nástupce se ukázal vloni. Hlavním požadavkem při vývoji bylo prodloužení dojezdu, kterého se dosáhlo především instalací větší trakční baterie. eSprinter dostal poprvé hned tři velikosti trakčního akumulátoru. Elektricky poháněná zadní náprava nového eSprinteru nabízí zákazníkům výhody z hlediska délky vozidla, maximální celkové hmotnosti (až 4,25 tuny), tažné síly (až 2 tuny) a objemu nákladu (maximálně 14 m³). Zákazník má na výběr dvě výkonové verze se 100 kW (136 k) nebo 150 kW (204 k).
Až 530 kilometrů
Svou efektivitu nový eSprinter prokázal během testovací jízdy, při níž předsériové vozidlo s největší baterií se 113 kWh absolvovalo trasu ze Stuttgartu do Mnichova a zpět, dlouhou 475 kilometrů, na jedno nabití. Elektrický dojezd vypočítaný na základě simulace založené na cyklu WLTP bude až 440 km. Podle simulací založených na městském cyklu WLTP je při jízdě v městských oblastech možný dojezd až 530 km.
Akumulátorové články vycházejí ze složení LFP (fosfát lithia a železa). Podle zásady „jezdit předvídatelně a šetřit energii“ jsou informace z radaru, kamery a navigace propojeny do sítě a rekuperace energie se automaticky přizpůsobuje situaci v reálném čase.
Zrychlené nabíjení
Stejně jako všechny elektrické dodávky Mercedes-Benz je i nový eSprinter schopen nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. Palubní nabíječka může nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 115 kW, základní střídavá dosahuje maximálního výkonu 11 kW.
Pro zákazníky to konkrétně znamená, že akumulátor s kapacitou 56 kWh lze v případě rychlého nabíjení doplnit z 10 na 80 % za přibližně 28 minut, největší akumulátor s využitelnou kapacitou 113 kWh se nabíjí přibližně 42 minut.
Pro nový eSprinter je k dispozici také digitální služba Mercedes me Charge, díky níž mají zákazníci přístup k jedné z největších veřejných nabíjecích sítí v Evropě s přibližně 600 000 nabíjecími místy, včetně evropské sítě rychlého nabíjení Ionity.
Uživatelský zážitek Mercedes-Benz
V neposlední řadě budou modely eSprinter i Sprinter standardně vybaveny nejnovější generací multimediálního systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s displejem o úhlopříčce 26 cm (10,25 palce). Ten se může pochlubit rychlejším výpočetním výkonem a vylepšenou navigací v menu, novinkou je integrace do systému inteligentní navigace (navigace s elektrickou inteligencí) pro elektromobily s aktivním řízením dojezdu a cloudovými službami a aplikacemi. Nová generace MBUX také zajišťuje i daleko větší možnosti konektivity.
Lze ho již koupit
Novou generaci eSprinteru je možné již objednat, nabízí se ve dvou výškách a délkách karoserie a zatím s nejmenší (56 kWh) a největší (113 kWh) baterií, brzy je bude následovat i prostřední verze s kapacitou 81 kWh. Základní cena vozu startuje na 1 354 800 Kč bez DPH.