Silniční doprava

Představení autobusu IVECO BUS CROSSWAY ELEC

Představení autobusu IVECO BUS CROSSWAY ELEC. Dnes se uskutečnila evropská premiéra nového modelu CROSSWAY ELEC v elektrické řadě IVECO BUS.

IVECO BUS, který je pevně odhodlaný zavádět mobilitu s nulovými emisemi v Evropě, dále rozšiřuje svou  řadu CROSSWAY přidáním druhého elektrického modelu. Nový CROSSWAY ELEC bude dokonale splňovat potřeby dekarbonizace mobility ve školních a meziměstských misích. 

Přidání modelu CROSSWAY ELEC do naší nabídky, vedle již dostupné verze Low Entry, demonstruje naši schopnost nabízet elektrická řešení ve všech misích,“ řekl Giorgio Zino, Head of Commercial Operations at IVECO BUS Europe. „Tento nový CROSSWAY ELEC je průkopnickým vozidlem. Umožní IVECO BUS, evropskému lídrovi v tomto segmentu, řídit provozovatele při přechodu na elektrický pohon ve školní a meziměstské dopravě jako průkopníkaS dodávkami zahájenými v roce 2025 nabízí náš CROSSWAY ELEC dopravcům efektivní řešení, a to dlouho před milníkem 
snížení emisí CO2 do roku 2030.

Nový CROSSWAY ELEC kombinuje uznávané kvality řady CROSSWAY s výhodami řešení elektrické mobility IVECO BUS. Zahrnuje mnoho klíčových prvků  řady CROSSWAY, včetně elektrického pohonu identického s modelem Low Entry ELEC, což usnadňuje každodenní správu provozovatelům, kteří již mají  modely CROSSWAY ve svém vozovém parku.

Nový CROSSWAY ELEC, který je k dispozici ve verzích 12 a 13 metrů (třída II a III),  nabízí velkou flexibilitu s možností výběru ze 3 až 6 bateriových sad. Díky tomu dokáže dokonale vyhovět specifickým potřebám zákazníků, pokud jde o mise a denní kilometrový nájezd mezi dobíjením. Konfigurace 3 nebo 4 balíčků, se 2 bateriemi na střeše a 1 nebo 2 v zadní přihrádce, aniž by došlo k narušení zavazadlového prostoru, jsou obzvláště vhodné pro školní mise, které jen zřídka vyžadují více než 200 km denně. Pokud jde o verze s 5 nebo 6 sadami, jsou přídavné baterie instalovány v zavazadlových prostorech, což v této konfiguraci mírně snižuje dostupnou výšku.

CROSSWAY ELEC je vybaven 6 sadami  a má celkovou kapacitu pro ukládání energie 415 kWh na vzdálenost 450 až 500 km. Jedná se o nejnovější generaci baterií NMC o kapacitě 69 kWh sestavených společností FPT Industrial, která nabízí vynikající standardy z hlediska hustoty energie a nabíjecí kapacity. 

Flexibilita zásobníku energie šetří prostor pro cestující a objem zavazadlového prostoru.

Nový CROSSWAY ELEC pojme až 57 osob ve verzi s měřením 12 metrů a až 63 cestujících ve verzi s měřením o délce 13 metrů, včetně 5 míst k sezení na zadních sedadlech. CROSSWAY ELEC vybavený 4 bateriemi nabízí objem zavazadlového prostoru až 6,2 m³ (model 13 m) a 5,1 m³ (model 12), dále 3 m³ (model 13 m) vnitřních nosičů zavazadel a 2,8 m³ (model 12 m).

CROSSWAY ELEC je vybaven elektromotorem SIEMENS Elfa III o výkonu 290 kW s točivým momentem 3000 Nm  a lze jej nabíjet v depu prostřednictvím samostatné zásuvky CCS Combo 2. Stav nabití je řidiči k dispozici na palubní desce.

Nový CROSSWAY ELEC těží z komplexního ekosystému pro efektivní elektrickou mobilitu, včetně kompletní sady služeb na míru, od poradenství při zavádění elektrických flotil (Energy Mobility Solutions) až po nástroje pro digitální management (IVECO ON).

Stejně jako ostatní modely řady CROSSWAY se i nový CROSSWAY ELEC bude vyrábět v závodě ve Vysokém Mýtě v České republice. 

V Lyonu je představen 13 metrů dlouhý CROSSWAY ELEC. Je vybaven 4 bateriemi umístěnými na střeše a v zadním prostoru. Pojme 61 cestujících.

Zdroj
IVECO BUS

Přečtěte si také

Back to top button