Revoluce: Mercedes-Benz eCitaro G s novou generací baterií s o čtvrtinu větší kapacitou
18metrová kloubová varianta elektrického Citara jako první sériově vyráběný elektrický autobus na světě s novou generací tzv. Solid-state baterií s kapacitou až 441 kWh. Výrobce ale současně představil i druhou generaci rychlodobíjecích baterií typu NMC.
Mercedes-Benz eCitaro G je historicky první čistě elektrický kloubový autobus v historii značky a nasazení baterií typu Solid State je také historické. Výrobce si tím připsal světové prvenství.
O bateriích s pevným elektrolytem, tzv. Solid State Baterie, se hovoří jako o bateriích budoucnosti. Jejich hlavní výhodou je daleko vyšší energetická hustota než u klasických Li-ion baterií s kapalným elektrolytem. Mercedes-Benz uvádí, že se kapacita zvýšila až o čtvrtinu. Jeden bateriový svazek má kapacitu 63 kWh, maximální kapacita sedmi svazků určená pro kloubové eCitaro G dosahuje úctyhodných 441 kWh. K dalším velkým přednostem tohoto typu baterií patří, že neobsahuje kobalt, takže i jejich výroba je šetrnější k životními prostředí. Mnohem delší životnost baterií výrobce stvrdil i poskytovanou zárukou, kterou prodloužil na deset let, resp. 280 MWh na jeden bateriový svazek.
Kloubové eCitaro má vnější rozměry 18 125 x 2550 x 3400 mm a celková kapacita je 157 pasažérů. Autobus pohání dva elektromotory v nábojích kol o výkonu 2x 125 kW, resp. 2 x 485 Nm.
Vzhledem k tomu, že se baterie typu Solid State nehodí pro superrychlé nabíjení, Mercedes-Benz pro zákazníky nabízí jako alternativu druhou generaci konvenčních baterií typu NMH určených pro rychlé dobíjení vysokými nabíjecími proudy. Mají mnohem větší energetickou hustotu, každý bateriový svazek má nyní kapacitu 33 kWh místo dosavadních 24 kWh. Maximální možná sestava baterií na eCitaru G může zajistit celkovou kapacitu až 396 kW. Dopravce používající současnou generaci NMC baterií jisté potěší fakt, že bateriové svazky mají stejný tvar, rozměry i připojení jako předchozí typ baterií, takže v budoucnosti budou moci zvýšit dojezd svých vozidel prostou výměnou bateriových svazků.