Silniční doprava

Transit ujíždí na elektronech

Ford v on-line premiéře představil elektrickou verzi nejprodávanější skříňové dodávky na světě. E-Transit bude k dispozici v celkem 25 variantách a na jedno nabití ujede až 350 km. A má extrémně silný elektromotor a když bude potřeba, poslouží i jako pojízdná elektrocentrála.

V Evropě Ford elektrifikuje užitkové automobily od roku 2018, kdy realizoval zkoušky vozů Transit Custom Plug-In Hybrid v reálném nasazení v Londýně, Kolíně nad Rýnem, Valencii nebo Ankaře. Získané poznatky o nabíjecích zvyklostech řidičů a využívání vozů nalezly uplatnění i při vývoji E-Transitu a na něj navázaných služeb.

25 variant

V Evropě bude Ford nabízet celkem 25 konfigurací E-Transitu – zákazníci si můžou vybrat mezi variantami Van, DCiV a podvozek, několika délkami a výškami a různými variantami celkové přípustné hmotnosti až do 4,25 t. Užitečné zatížení činí 1616 kg v případě verze Van a 1967 kg v případě podvozku. Díky uložení akumulátoru pod podlahou se E-Transit pyšní stejným objemem nákladového prostoru jako Transit se vznětovým motorem a pohonem zadních kol, tedy 15,1 m3. O svižný pohyb i plně naloženého vozu se postará elektromotor se 198 kW (269 k) a 430 Nm, který pohání zadní kola. E-Transit se může pochlubit nejvýkonnějším motorem ze všech plně elektrických dodávek nabízených na evropském trhu.

Elektrickou verzi dostal Van, DCiV a podvozek (FOTO: Ford)

Až 350 km

Akumulátor s využitelnou kapacitou 67 kWh zajistí modelu E-Transit dojezd až 350 km dle metodiky WLTP, což s rezervou postačuje k běžnému dennímu nájezdu i při zohlednění proměnlivých klimatických podmínek a hmotnosti přepravovaného nákladu.

E-Transitu nabízí několik jízdních režimů, například Eco má přinést snížení spotřeby elektřiny u nezatíženého vozu až 10 procent. Zároveň omezí nejvyšší rychlost, reguluje akceleraci a optimalizuje fungování klimatizace. Nechybí ani funkce plánovaného temperování kabiny při nabíjení.

E-Transit lze nabíjet střídavým i stejnosměrným proudem. V Evropě dostane ve standardu 11,3kW nabíječku, která nabije akumulátor na 100 % za 8,2 hodiny. Příplatková rychlonabíječka s výkonem až 115 kW zvládne doplnit akumulátor z 15 na 80 % za 34 minut. Záruka na akumulátor a vysokonapěťové komponenty činí osm let, nebo 160 000 km, na celé vozidlo Ford poskytuje garanci jeden rok bez omezení nájezdu.

Baterii s kapacitou 67 kW lze nabíjet střídavým i stejnosměrným proudem (FOTO: Ford)

Pojízdná elektrocentrála

Na přání dodávaná výbava palubního napájení (Pro Power Onboard) umožní využívat E-Transit jako pojízdnou elektrocentrálu, z níž lze kdekoliv v terénu napájet nebo nabíjet elektrické nářadí výkonem až 2,3 kW. Na evropském trhu lehkých užitkových automobilů dosud nikdo takovou funkci nenabízí.

S funkcí palubního napájení Pro Power Band promění E-Transit v elektrocentrálu (FOTO: Ford)

Do prodeje za rok

K prvním evropským zákazníkům zamíří E-Transit začátkem roku 2022. Těšit se mohou i na novou generaci komunikačního a zábavního systému SYNC 4 s 12“ dotykovou obrazovkou, vylepšeným hlasovým ovládáním a na přání také s navigací rozšířenou o cloudové funkce. Díky aktualizacím na dálku se bude E-Transit v průběhu času postupně zdokonalovat a získávat nové funkce.

Přečtěte si také

Back to top button