PKP CARGO INTERNATIONAL pokračuje v rozvoji přeprav na jih Evropy
Mezinárodní železniční dopravce PKP CARGO INTERNATIONAL (dříve AWT), člen skupiny PKP CARGO, předního logistického operátora v Evropě, zahájil na konci listopadu nové pravidelné železniční spojení mezi slovinským přístavem Koper a terminálem v Mělníku.
Jedná se o přepravy kontejnerů pro přední světovou integrovanou logistickou společnost a budou realizovány po celý rok 2021. Skupina tak pokračuje v rozvoji mezinárodních přeprav v koridoru sever-jih.
Společnost PKP CARGO INTERNATIONAL od konce listopadu realizuje novou přepravu kontejnerů mezi slovinským přístavem Koper a teminálem v Mělníku. V současné době se jedná o přepravu jednoho vlaku týdně s tím, že do budoucna by se počet vlaků mohl zvýšit. Kontrakt na pravidelné přepravy byl podepsán na celý rok 2021.
Intermodální převozy jsou díky dceřiným společnostem PKP CARGO INTERNATIONAL HU v Maďarsku a Primol-Rail ve Slovinsku realizovány na vlastní licenci a pouze svými multisystémovými lokomotivami.
„Rozvoj mezinárodní dopravy v koridoru sever-jih a přímé intermodální spojení mezi Českou republikou a přístavy v Jaderském moři je důležitou součástí naší strategie do budoucna. Kombinovaná doprava a přímé napojení střední Evropy na slovinský přístav Koper patří již dlouhá léta neodmyslitelně do portfolia našich služeb, máme s ní velké zkušenosti a naši zákaznici jsou s těmito přepravami velmi spokojeni,“ říká Maciej Walczyk, předseda představenstva PKP CARGO INTERNATIONAL.
Nové spojení Mělník-Koper doplňuje další dlouhodobé a pravidelné železniční a intermodální přepravy, které skupina realizuje několikrát týdně v obou směrech v koridoru sever-jih z/do střední Evropy a přístavu Koper, např. Paskov-Koper nebo Trnava-Koper.
„Nové spojení z Koperu do Mělníku, které realizuje skupina PKP CARGO INTERNATIONAL pouze vlastními silami a prostředky nebo naše jiná stávající železniční napojení na přístavy otevírá obchodní příležitosti a možnosti i pro další světové logistické operátory a dopravce, kteří na lodích přivážejí kontejnery do evropských přístavů,“ dodává Maciej Walczyk.