Ford Trucks chce být partnerem pro dálkovou dopravu i těžkou techniku
Se Štefanem Krajčim, novým generálním ředitelem společnosti F TRUCKS a.s., dovážející do Česka nákladní vozy Ford Trucks, jsme debatovali o změnách ve firmě, ale i o tom, proč se vedle tahačů chce zaměřit i na stavební techniku nebo podvozky pro komunální nástavby. Dotkli jsme se i budoucnosti s ohledem na udržitelnost.
Štefan Krajči se v byznysu s nákladními automobily pohybuje téměř 20 let. V průběhu své kariéry prošel všemi obchodními pozicemi až do samotného vrcholového managementu. Ve společnosti F TRUCKS a.s. působí od ledna roku 2021, generálním ředitelem byl jmenován v říjnu 2022 v rámci sestavení její nové organizační struktury.
Do nové funkce jste byl jmenován v říjnu letošního roku v rámci sestavení nové organizační struktury. Co bylo podnětem?
Společnost F TRUCKS a.s. od svého založení prošla řadou změn. Pozitivním přínosem pro její budoucí rozvoj je také zásadní změna v akcionářské struktuře, kde se jejím jediným, 100% akcionářem stala společnost AUTO IN s.r.o. Tato skutečnost iniciovala sestavení nového managementu, což bylo i podnětem k mému jmenování do role generálního ředitele.
Jaká jsou očekávání?
Pro následující období je mým úkolem nastavit a zaměřit naši strategii na růst a obsazení vyššího podílu na trhu. Mám ambiciózní cíl znásobit populaci nákladních vozidel značky Ford Trucks v ČR a dosáhnout tak zvýšení podílu v kategorii nad 18 tun. Ve střednědobém horizontu bych rád minimálně zdvojnásobil náš podíl na trhu a zajistil tím stabilní pozici importéra značky Ford Trucks v porovnání s konkurenčními značkami.
Ve vztahu k současné situaci v Evropě a globálním trendům v našem odvětví je mým úkolem nastavit strategii jak v oblasti komunikace s výrobcem, tak i v obchodu a marketingu pro region České republiky.
Nákladní vozidla Ford Trucks jsou známá svou jednoduchostí a robustností. Jaký sortiment a pro jaké účely zde nabízíte?
Právě „v jednoduchosti“ je naše velká konkurenční výhoda. Vedle tahače F-Max pro mezinárodní kamionovou dopravu máme v naší nabídce stavební řadu podvozků Ford Trucks, kterou stále rozšiřujeme. V tomto roce jsme se také zaměřili na rozvoj spolupráce s renomovanými českými nástavbáři, abychom měli možnost do budoucna naplnit požadavky a poptávku po stavebních a rozvážkových vozidlech ze strany našich zákazníků.
Rádi bychom v následujícím období zdvojnásobili podíl podvozků v produktovém mixu. Právě díky robustnosti a jednoduchosti bychom se postupně chtěli prosazovat i v oblasti nástaveb pro komunální techniku nebo v oblasti údržby silnic. Mezi naše zákazníky patří například společnost Silnice Čáslav, která vozidla Ford Trucks dlouhodobě provozuje.
Jak je zajištěn prodejní a poprodejní servis u nás v ČR a jaké poskytujete na vaše nákladní vozidla záruky?
Samozřejmostí pro značku Ford Trucks v oblasti poprodejních služeb je neustálý rozvoj a tlak na dodržování nastavených standardů a kvality našich servisních partnerů tak, abychom měli zajištěné pokrytí po celé ČR. Naším cílem je navýšení penetrace servisních smluv na prodaná vozidla a kontinuální rozvoj a zkvalitnění servisní sítě na hlavních dopravních koridorech v našem regionu.
V letošním roce jsme oslavili první výročí otevření prodejního a servisního centra Ford Trucks v Strančicích u Prahy. Jedná se o moderní autorizovaný servis pro vozidla značky Ford Trucks v blízkosti dálnice D1. V průběhu listopadu chystáme oficiální otevření dvou autorizovaných servisů na Moravě, jednoho v Brně u dálnice D1 a druhého v Hněvotíně v přímé blízkosti dálnice D46, exit 37.
Do jaké míry je v případě značky Ford Trucks kladen důraz na inovace a snižování CO2 z nákladní dopravy?
Ford Trucks je v tomto směru aktivní a intenzivně se věnuje vývoji nových moderních technologií a jejich implementaci do výrobních programů pro nové produktové řady nákladních vozidel včetně modernizace stávajících.
Důkazem toho je i 100% elektrický nákladní vůz Ford Trucks s nástavbou na svoz odpadu vystavený na letošním IAA v Hannoveru, který díky bateriím s kapacitou 392 kWh ujede na elektřinu až 300 km. Momentálně je v testovacím provozu na dvou místech v Evropě.