Různé

MAN rozšiřuje nabídku e-trucků

MAN rozšiřuje nabídku e-trucků. Nové elektrické nákladní vozy MAN eTGX a eTGS lze konfigurovat velmi flexibilně, takže se nabídka elektrických nákladních vozů MAN mnohonásobně rozšířila.

Z původních tří kombinací se počet konfigurovatelných variant zvýšil na více než milion. Nové verze podvozků eTGX a eTGS lze totiž univerzálně přizpůsobit prostřednictvím různých rozvorů, verzí kabiny, výkonů motorů, konfigurací akumulátorů a mnoha dalších specifických prvků nákladních vozidel. V rámci předního světového veletrhu ekologických technologií IFAT v Mnichově MAN představil novou řadu bateriových elektrických podvozků v konfiguracích 4×2 a 6×2, které jsou ideálním základem pro širokou škálu aplikací v komunální sféře a v sektoru veřejných služeb. Kromě předpokládaného výkonu až 1,6 milionu kilometrů nebo životnosti až 15 let (v závislosti na typu použití vozidla) jsou baterie také mimořádně odolné. 

Podvozky pro nástavby

S novými podvozky e-truck se MAN nyní stále více přesouvá do průmyslových aplikací, přičemž elektrická produktová řada v ničem nezaostává za portfoliem se vznětovými motory. V závislosti na typu provozu si zákazníci mohou pro svůj e-truck objednat tři až šest modulárně kombinovatelných bateriových sad, přičemž jejich rozmístění je rovněž variabilní. Podvozky eTGX a eTGS pro celkovou hmotnost 18 až 28 tun jsou k dispozici s elektromotory o výkonu 333, 449 nebo 544 koní (245, 330 nebo 400 kW). Podvozky MAN a MAN eTG jsou vybaveny flexibilním prostorem pro komponenty nástavby na rámu vozidla, velkým výběrem mechanických a elektrických pomocných pohonů s různými výkony, až devíti rozvory, šesti verzemi kabiny, řiditelnými a neřiditelnými vlečnými nápravami, odpružením listovými pery/vzduchem anebo vzduchovým odpružením na všech nápravách, jízdními programy speciálně přizpůsobenými pro příslušný typ provozu a řadou dalších prvků specifických pro dané odvětví.

Vozidla pro svoz komunálního odpadu, ramenové a hákové nakladače kontejnerů například na stavební suť, valníky, třístranné sklápěče a sklápěče s hydraulickou rukou pro přepravu stavebních materiálů, stejně jako vozidla pro zimní údržbu silnic nebo lanové pracovní plošiny. Na nový podvozek MAN e-truck lze snadno nasadit nástavbu prakticky jakéhokoli řešení. 

Dostatečný je i dojezd, protože i pro nejkratší rozvor 3,75 m je k dispozici pět baterií s využitelnou kapacitou až 400 kWh. To odpovídá dojezdu až 500 km bez nutnosti dobíjení. Při typickém provozu komunálních vozidel nebo při odvozu odpadu však postačí i méně baterií, takže užitečné zatížení lze zvýšit až o 2400 kg.

Poradenství v oblasti e-mobility

Na veletrhu IFAT vedle své nové nabídky e-trucků MAN prezentoval i poradenské služby v oblasti elektromobility. Pomoc při přechodu na e-mobilitu zahrnuje analýzy nasazení vozidel a požadavků na nabíjecí infrastrukturu podle konkrétních požadavků zákazníka. Nabídka zahrnuje také nabíjecí stanice ve spolupráci s jejich dodavateli. Kromě toho jsou pro nové elektrické „lvy“ k dispozici servisní smlouvy a řešení financování přizpůsobené speciálně e-mobilitě a potřebám sektoru environmentálních technologií, jakož i četné digitální služby.

Novinky pro sektor veřejných služeb

Kromě nového nákladního vozidla eTGS s nosičem kontejnerů ukázal MAN svůj potenciál i v oblasti nástaveb s ekologickou technikou na konvenčně poháněných exponátech. Hmotnostní kategorii od 3,5 do 18 tun reprezentovalo kompaktní obratné vozidlo pro odvoz odpadu v centrech měst a na pěších zónách na bázi dodávky TGE a MAN TGM s vybavením pro zimní údržbu komunikací. 

MAN Individual představil podvozky a kabiny speciálně upravené pro tento sektor. V oblasti bezpečnostních a asistenčních systémů měl premiéru asistent nouzového brzdění kompatibilní s montážní deskou sněhového pluhu. To umožnilo nové umístění radarového senzoru.

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button