Zprávy

TATRA BUGGYRA RACING vyráží na Rallye DAKAR 2016

Závodní tým TATRA BUGGYRA RACING se s novým závodním speciálem TATRA PHOENIX a již osvědčeným speciálem TATRA 815 BuggyraMartina Kolomého připravuje na nejtěžší motoristický závod světa Rallye DAKAR.

Součástí příprav na vrchol letošní sezony jsou i náročné zátěžové testy.
 
Úkolem nového speciálu s posádkou ve složení Jaroslav Valtr (dvojnásobný mistr České republiky vOffROAD Maratonu), Josef Kalina (trojnásobný vítěz Rallye DAKAR) a nováček Jiří Stross bude plnohodnotně doplnit týmového kolegu Martina Kolomého jedoucího s vozem TATRA 815 a společně podpořit snahy týmu TATRA BUGGYRA RACING o co nejlepší umístění.
 
Start nového závodního speciálu TATRA PHOENIXna Rallye DAKAR 2016, který koresponduje s novou modelovou řadou TATRA PHOENIX Euro 6, představuje určitou symboliku a navazuje na 30. výročí startu první tatrovky na nejtěžší dálkové rallye světa v roce 1986. K tomuto významnému výročí připravuje TATRA TRUCKS řadu doprovodných akcí, mezi které patří např. vydání knihy, která tuto bohatou závodní minulost mapuje, nebo tematicky zaměřené Kopřivnické dny techniky, které navštěvují tisíce fanoušků značky TATRA a další techniky, která se na kopřivnickém polygonu začátkem června prezentuje.
 
Jako doprovodné vozidlo vyrazí na Dakar sériové vozidlo TATRA PHOENIX Euro 6 6×6 s 11litrovým motorem o výkonu 320 kWdoplněné o nástavbu společnosti Contsystem tvořenou nosičem kontejnerů s hákovým nakladačem MULTILIFT XR. Toto vozidlo je určeno k převozu materiálu a náhradních dílů, zejména pneumatik.Dalším doprovodným vozidlem bude TATRA PHOENIX 8×8 s čtyřdveřovou kabinou, která se svými rozměry zařadí mezi největší doprovodné stroje závodu.
 
V rámci příprav na Rallye DAKAR proběhlo na „slovenské Sahaře“ ve výcvikovém prostoru Senica na přelomu října a listopadu náročné testování závodních vozidel, kterého se zúčastnili i  manažeři společnosti TATRA TRUCKS včetně generálního ředitele Petra Karáska a technického ředitele Radomíra Smolky, který si osobně nové závodní vozidlo prověřil za volantem.
 
„Část podvozku a mnoho technologických prvků nového speciáluvychází z prověřeného speciálu TATRA 815 Martina Kolomého, nicméně celkový koncept prošel zásadními evolučními změnami. Pro TATRA TRUCKS je tedy tento vůz zároveň příležitostí k otestování různých technických řešení pro sériový podvozek TATRA PHOENIX,“ říká Radomír Smolka, který poznatky z Dakaru uplatňuje v rámci vývoje agregátů a zároveň se intenzivně podílí na vývoji dakarských speciálů závodního týmu TATRA BUGGYRA RACING.
  
 
Spolupráce s TATRA BUGGYRA RACING
TATRA TRUCKS spolupracuje s TATRA BUGGYRA RACING od roku 2014, kdy se na základě výběrového řízení stala oficiálně podporovaným týmem. Rallye DAKAR 2015 přinesla kromě umístění speciálu T815-2 4×4 „Fat Boy“ na celkovém 7. místě v kategorii kamionů také mnoho cenných poznatků v testování komponent, které jsou postupně implementovány do sériové výroby.
Dohodě mezi oběma stranami předcházelo výběrové řízení, ve kterém TATRA TRUCKS hodnotila projekty a záměry několika závodních týmů. Obchodně marketingovým záměrům automobilky už podruhé vyhověl nejlépe návrh TATRA BUGGYRA RACING. Na příznivém hodnocení se podepsaly i výsledky loňského Dakaru, které potvrdily trend stoupající kvality a síly týmu.
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button