Logistika a sklady

Informační systém LORI ve FROSTTRANS

Informační systém LORI ve FROSTTRANS. Společnost FROSTTRANS do svého provozu implementovala dopravní informační systém LORI od skupiny OLTIS Group. Firma aktuálně využívá zhruba 45 vozidel a systém „tužka – papír“ s využíváním GPS se s růstem firmy ukázal jako nedostatečný.

Proto byl pořízen komplexní systém LORI. Dodejme, že Mrazírny Eurofrost, s nimiž FROSTTRANS přepravující chlazené a mražené zboží úzce spolupracuje, už od roku 2007 ve svých třech chladírenských a mrazírenských skladech využívají průběžně inovovaný WMS systém LOGI od skupiny OLTIS Group, včetně jeho nástaveb, mezi které patří například rezervace časových oken nebo EDI napojení na zákazníky.

Mezi hlavní výhody dopravního informačního systému LORI patří on-line získání absolutního přehledu o detailech jednotlivých přeprav. „Systém LORI přináší komplexní evidenci přeprav. Napojujeme ho na náš účetní systém, implementace tedy usnadní i práci s fakturací. Nemůže se nám proto stát, že bychom zapomněli něco vyfakturovat. Skupinu OLTIS Group jsme coby dodavatele zvolili, protože ji známe mnoho let a funguje dobře, spolehlivě. Za celou dobu spolupráce jsme nenarazili na problém, který by nešel řešit,“ říká Tomáš Urban, jednatel společností FROSTTRANS a Mrazírny Eurofrost, které jsou druhým největším poskytovatelem pro skladování mraženého zboží. Společnost FROSTTRANS své služby poskytuje primárně zákazníkům Mrazíren Eurofrost.

Rychlejší agenda, větší optimalizace a automatizace procesů

„Od nového dopravního systému si společnost FROSTTRANS slibuje rychlejší agendu a větší optimalizaci a automatizaci procesů hlavně na dispečinku. Díky našemu systému má FROSTTRANS lepší přehled o svých vozidlech. Dispečeři vidí jejich aktuální polohu a mají přehled o aktuálně vykonávaných činnostech. S řidiči mohou on-line komunikovat, případně jim měnit naplánovanou trasu,“ uvádí Radomír Bača ze skupiny OLTIS Group. Dodal, že největší výhodou systému je digitalizace a automatizace všech běžných procesů.

Firma má v reálném čase přehled o tom, které vozidlo je jak naloženo nebo vyloženo. „Před implementací systému museli dispečeři řidičům kamionů telefonovat, což aktuálně odpadá. Dispečeři tedy budou mít po úplném dokončení implementace méně práce s komunikací s řidiči, budou se moci více věnovat jiným činnostem. Řidiči budou mít totiž ve svých mobilech aplikaci Tablog, která je součástí dodávky. Někteří z nich ji už testují,“ popisuje Tomáš Urban. 

Postupně dojde k digitalizaci „stazek“ (záznamů o provozu vozidla), řidiči budou data zadávat přímo do uvedené aplikace. „Data budeme mít on-line. Nikdo už navíc nebude muset luštit, co kdo napsal na papír do stazky a přepisovat to do systému, protože v něm budou data přímo z Tablogu. Budou tím eliminovány veškeré chyby vzniklé přepisováním. Vše bude brzy fungovat, teď čekáme jen na to, až budou v Tablogu reálná data. V průběhu listopadu budeme využívat duplicitně stazky i Tablog, poté se papírových stazek zbavíme úplně,“ konstatuje Tomáš Urban. Bude to tedy znamenat nejen úsporu papíru, ale zejména úsporu času. Doplnil, že dispečeři díky tomu budou pracovat podstatně efektivněji a budou tak mít prostor na další zakázky. 

Přečtěte si také

Back to top button