Logistika a sklady

Návrat k železniční Hedvábné stezce

Návrat k železniční Hedvábné stezce. Po turbulentní covidové době a přerušení železniční přepravy v důsledku války na Ukrajině se cargo-partner znovu naplno vrátil „na koleje“. Železniční přeprava z Asie po Hedvábné stezce se opět těší přízni klientů, kteří potřebují svoje zboží doručit rychleji než po moři a zároveň nechtějí investovat do nákladnější letecké přepravy. 

Společnost cargo-partner byla u počátků rozvoje Nové hedvábné stezky, aktivní je na ní od roku 2011. Po problémech s přetížením kapacit a rostoucími cenami se železniční cesta z Číny do Evropy opět stává lákavou a nákladově zajímavou alternativou nejen k námořní, ale díky konsolidaci zakázek i k letecké přepravě. „Železniční přeprava z Číny se vrátila do normálu a znovu nabízí veškeré benefity z předcovidové doby. V prvé řadě je to opět spolehlivost a rychlost, znovu dokážeme nabídnout přepravní dobu mezi terminály v rozmezí 14 až 18 dnů, což je zhruba polovina proti námořní přepravě,“ uvedl Jiří Jelínek, jednatel cargo-partner v České republice. Došlo také k poklesu cen a je i dostatek volných kontejnerů. Důležitým přínosem železniční dopravy je také její ekologičnost. 

Konsolidace zásilek

Vedle celokontejnerové přepravy zboží (FCL) cargo-partner nabízí svým zákazníkům i kusovou přepravu zásilek (LCL). Ve spolupráci s čínskými kolegy totiž zajišťuje konsolidaci zboží už od 1 m3„Prakticky z kteréhokoliv místa v Číně dokážeme svézt zásilky do našich konsolidačních skladů v blízkosti dvou hlavních terminálů v Šanghaji a Šen-čenu, odkud jezdí každý týden vlak do polských Małaszewic, s následným svozem do Brwinówa u Varšavy nebo do Wysogotowa u Poznaně. Zde máme vlastní dekonsolidační sklady, odkud zboží kyvadlově vozíme do Brna a odtud dále do Prahy nebo i Vídně,“ popisuje trasu Jiří Jelínek a dodává, že „díky vlastnímu přímému servisu se zásilky po cestě nepřekládají, co snižuje riziko poškození a klienti mohou profitovat z end-to-end řešení z jednoho zdroje.“ S rostoucí poptávkou se počítá s tím, že vlaky z Číny budou časem opět jezdit přímo do České republiky, jak tomu bylo před covidem.

Nový LCL servis z Asie do Evropy přes Rotterdam

I přes rostoucí podíl železniční přepravy však stále míří většina zboží z Číny do Evropy po moři. Aby předcházel problémům s přetížením v německých přístavech, zavedl poskytovatel logistiky nové týdenní LCL služby z klíčových asijských bran, jako jsou Šanghaj, Šen-čen a Nhava Sheva, do západní Evropy přes přístav v Rotterdamu. V porovnání s tranzitem přes Hamburk a Bremerhaven nové služby umožňují flexibilnější plánování a značnou časovou úsporu.

Návrat k železniční Hedvábné stezce

Zdroj
Redakcecargo-partner

Přečtěte si také

Back to top button